Tips på förändring i tanken [BILD]

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mathias G
    • June 2015
    • 190

    #16
    Kommer en ny bild till helgen när jag rensat bort lite mera samt fått i några nya låga växter kring "öarna"

    Kommentar

    • Mathias G
      • June 2015
      • 190

      #17
      Då är nästan slutresultatet här, bifogar en bild hur det ser ut nu. Idag köpte jag 4 nya växter av sorten Cryptocoryne Parva, dom kostade 60kr styck så det blev bara 4st just nu Har även rensat bort vattenpesten samt den stora anubiasen. I bilden har jag ringat in några områden där jag fundera på att sätta lite stenar i olika storlekar som kommer upp bakom rötterna, vad tycker folket? Och någon speciell färg på stenarna, eller ska jag bara gå ut i skogen och leta vanlig gråsten?

      själv är jag rätt nöjd med hur det ser ut nu, men lite sten skulle nog vara snyggt

      BILD: https://www.pixeltopic.com/image/uvwgrohuigmpro/

      Vattnet grumligt pga vattenbyte m
      Senast redigerad av Mathias G; 17 June 2017, 16:16.

      Kommentar

      • Mathias G
        • June 2015
        • 190

        #18
        Blev rätt nöjd med detta, det får duga!! slutresultatet

        Bilduppladdningsfunktionen är avaktiverad hos PixelTopic Vi hänvisar till andra bilduppladdningstjänster på internet. Kanske kommer PixelTopic att återuppstå i framtiden, men det finns inget planerat för detta just nu. onelifeinterior.com Mellan 2010-2018 var PixelTopic en av de ledande tjänsterna i Sverige för att ladda upp bilder på nätet. Bilder som berättar historier Vi gör det enkelt … Fortsätt läsa ”Ladda upp bilder”

        Kommentar

        • Marten64

          • July 2012
          • 1020

          #19
          Snyggt! Fint med de Anubias som växer på de övre "hyllorna".

          /Johan

          / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

          Kommentar

          • Mathias G
            • June 2015
            • 190

            #20
            Ursprungligen postat av Marten64
            Snyggt! Fint med de Anubias som växer på de övre "hyllorna".

            /Johan
            Tack!!

            Kommentar

            • Mathias G
              • June 2015
              • 190

              #21
              Skulle de inte vara snyggt om man fäste nån form av mossa på Endel av stenarna? Var en tanke som slog mej nu.

              Kommentar

              • Daggny
                • November 2016
                • 21

                #22
                Tjusigt Jag kladdade i paint.

                Byta till svart bakrund, finkornigare botten, typ sand. Valle till höger och javaomris till vänster ( täcker tekniken) xD

                Skulle nog kanske iof vilja ha lite mörkare botten också xD

                Kommentar

                • Delta2004
                  • November 2016
                  • 77

                  #23
                  Hej!
                  Lånar tråden lite :-)
                  Gjorde om i karet och vill gärna ha synpunkter om något saknas eller kan förbättras!
                  Längst upp på roten sitter en bucephalandra. Är det en lämplig ställe? Eller bör det vara mer skuggat?
                  Funderar på bättre plats för anubias, känns inte rätt nu (nere vid stenarna), lite inklämd nu.
                  Tack!
                  Före bild
                  Bilduppladdningsfunktionen är avaktiverad hos PixelTopic Vi hänvisar till andra bilduppladdningstjänster på internet. Kanske kommer PixelTopic att återuppstå i framtiden, men det finns inget planerat för detta just nu. onelifeinterior.com Mellan 2010-2018 var PixelTopic en av de ledande tjänsterna i Sverige för att ladda upp bilder på nätet. Bilder som berättar historier Vi gör det enkelt … Fortsätt läsa ”Ladda upp bilder”

                  Efter:
                  Bilduppladdningsfunktionen är avaktiverad hos PixelTopic Vi hänvisar till andra bilduppladdningstjänster på internet. Kanske kommer PixelTopic att återuppstå i framtiden, men det finns inget planerat för detta just nu. onelifeinterior.com Mellan 2010-2018 var PixelTopic en av de ledande tjänsterna i Sverige för att ladda upp bilder på nätet. Bilder som berättar historier Vi gör det enkelt … Fortsätt läsa ”Ladda upp bilder”

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48147

                    #24
                    Ursprungligen postat av kardinaltetran
                    Skulle de inte vara snyggt om man fäste nån form av mossa på Endel av stenarna? Var en tanke som slog mej nu.
                    Jo det är snyggt - men sällan så enkelt eftersom det behövs rejält med ljus.

                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    Arbetssätt...