Bygga höjder i karet samt substrat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hivemindhermit
    • September 2017
    • 214

    #16
    Tycker nog att det blev ännu finare efter ommöbleringen! Vad gör gaffeln..?
    /Alex
    375 + 112 liter drömmar

    Kommentar

    • Rufus
      • January 2005
      • 866

      #17
      Till fisk med fint bordsmaner förstås men vad har du för lampor under vattnet?
      // Annicka

      Kommentar

      • Torreador
        • April 2010
        • 523

        #18
        Ursprungligen postat av hivemindhermit
        Tycker nog att det blev ännu finare efter ommöbleringen! Vad gör gaffeln..?
        Haha, gaffeln ligger där bara för att hålla monosolenium på plats tills den fastnat bättre ;-) Och vad kul att höra att du gillar det nya :-D
        Följ mitt liv som bondmora och diplomerad klantskalle på:

        www.bondmoran.nu

        Kommentar

        • Torreador
          • April 2010
          • 523

          #19
          Ursprungligen postat av Rufus
          Till fisk med fint bordsmaner förstås men vad har du för lampor under vattnet?
          Hahahaha, PRECIS!!!!

          Det är ett set jag köpte för att ha som extra punktbelysning samt skymningsbelysning. HELNÖJD med dem!!

          Jag har gjort en film när jag visar hur de funkar och du kan se den här om du vill. Det ligger även en länk under filmen till de jag köpte.

          Följ mitt liv som bondmora och diplomerad klantskalle på:

          www.bondmoran.nu

          Kommentar

          • Rufus
            • January 2005
            • 866

            #20
            Tack!
            // Annicka

            Kommentar

            • Björn J.
              • November 2017
              • 1049

              #21
              Kniv-fiskar och sked-störar har man ju hört talas om... men det är väl inget att gaffla vidare om...

              Jag tänkte på det där med juwelfiltrens alla insug, men nu ser jag att det tillkom en sidan 2 i denna tråd, och du tog ditt förnuft till fånga.
              Jag använde Juwels böjda inredningegrejer som limmades fast i botten och det blev i alla fall en terrass framför filterbehållaren, kom just på att det nu ligger en massa lera under filtret, undrar om det har något att göra med att vattnet är litet "dimmigt" fortfarande... suck...

              När jag läste på om juwelfittren så är det så att det finns två cirkulationer inuti dessa en långsam cirkulation i den nedra delen, och en snabbare cirkulation i den övre delen, så det gäller att se till att alla "gälarna" är öppna och fria från skräp.

              Kommentar

              • Torreador
                • April 2010
                • 523

                #22
                Jag tycker juwelfiltren funkar skitbra!!

                Jg möblerade förresten om idag igen, den förra kändes inte bra alls. Nu vill jag bara att det växer som tusan!!

                Ris och ros?
                Senast redigerad av Torreador; 24 November 2017, 21:09.
                Följ mitt liv som bondmora och diplomerad klantskalle på:

                www.bondmoran.nu

                Kommentar

                Arbetssätt...