Stenar i akvariet.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • NanoDaniel
    • March 2016
    • 24

    Stenar i akvariet.

    Hej , har en tanke om stenar , har sedan tidigare två vanliga typ gnejs / granit i akvariet , helt ok och kanske inte jättefarliga för fiskar.

    Däremot gjorde jag en sak nu , har lite sådana stenar man finner i utlandet ( eller även här kanske ) , mystiska/klara färger , pyrit . lavasten och liknande , är det någon sten man ( som ni har erfarenhet av ) kanske inte skall placera i akvariet.

    Jag la två " livsvfarliga små exotstenar " nu i akvariet , vad kan hända , finns det stenar som avger något farligt ?
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Nja, jag har aldrig råkat ut för några problem med udda stenar (däremot med rötter) så det går nog med det mesta.
    Det sägs dock att alunskiffer skall vara olämpligt men det är det väl knappast fråga om i detta fall
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • toggaj
      • November 2009
      • 220

      #3
      Jag brukar undvika stenar som är "rostiga" men jag vet inte om de är skadliga utan mer något jag har fått för mig./ Johan

      Kommentar

      • NanoDaniel
        • March 2016
        • 24

        #4
        Jag har ganska mycket växter , en skall inte planteras i substrat ( kan väl men kanske inte optimalt ) så jag kilade fast växten mellan två " farliga stenar ".

        Edit : Aha , ok rostiga , jo , det finns ju en hel del sten på planeten , kanske bra att undvika om man vill det.

        Roligt att det just var en beige / brun sten som rostade lite i vattnet när ja lade i den , aja hoppas det går vägen
        Senast redigerad av NanoDaniel; 30 March 2016, 13:19. Anledning: Lite mer info

        Kommentar

        • NanoDaniel
          • March 2016
          • 24

          #5
          Hej , vill bara säga att det ser hyfsat bra ut i akvariet med alla experimentstenar , ingen reaktion , troligen ingen fara med dessa i vattnet.

          Kommentar

          Arbetssätt...