Tips och hjälp

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Martin Cederfelt
    • February 2016
    • 3

    Tips och hjälp

    Hejsan
    Jag har skaffat mig ett Juwel 120L och inrett det färdigt, Jag skulle vilja ha era mer erfarna domar om vad jag kunde gjort annorlunda eller kan göra för att få det att se bättre ut.
    Eller tänka på till nästa gång.
    Att nämna att jag inte satt i någon bakgrund behövs inte
    Och jag har kommit på att jag har tagit beslut i fel ordning, först inreda och sen bestämma fiskar. vilket ju är en dum idé.
    Så vad tycker ni att jag bör ha för fisk?
    Jag är lite nyfiken på krabbor men hur fungerar dom? Jag känner mig inte redo att ta mig an några mer krävande arter då inte är så erfaren. (Gäller både fisk och Ev, Krabba.) Det jag har erfarenhet av är ett 375L Malawi kar som stod igång utan större problem i 3 år.
    Tack på förhand. Martin.

    Bild Länkar.

  • Sleaper

    • September 2008
    • 2885

    #2
    Stenen som ligger över roten är väl till för att hålla roten nere antar jag. Annars ser det rätt trevligt ut, fast olika sorters sten gör att det ser rörigt ut kan man ju tänka på. Någon stjälkväxt hade passat för att fylla ut bakom roten, rotala, hygrophila eller liknande art. Anubias som bl.a. är fästad på roten växer vääldigt långsamt och är knepig att hålla ren från alger etc. så där kanske man får ha en plan att byta ut mot t.ex. javaormbunke framöver. Som invånare hade jag valt fembandsbarb och ett stim med drottningrasbora :-).

    Kommentar

    Arbetssätt...