Plast

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • joeyk
    • August 2010
    • 153

    Plast

    Någon som har något snabbt svar på vilka typer av plast man inte ska ha i akvarium. Eller vilka man kan ha i akvarium utan giftavfällningar.

    Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    De flesta plaster idag är OK, men för att vara på den säkra skall de vara "klassade" för matvaror
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • joeyk
      • August 2010
      • 153

      #3
      Ok, låter bra! Tack Kjell.

      Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13123

        #4
        I den diskussionen kan jag nämna att jag har kört svarta blomlådor som filter ovanför akvariet och efter en tid så visade fiskarna att de inte mådde bra, drog sig undan och var bleka, så då rök lådorna och efter nån vecka så var allt frid och fröjd igen.

        Just nu kör jag ett egengjort filter bestående av ett grovt avloppsrör och det funkar jättebra!
        Senast redigerad av åheim; 13 November 2015, 19:49.
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • joeyk
          • August 2010
          • 153

          #5
          Ursprungligen postat av åheim
          I den diskussionen kan jag nämna att jag har kört svarta blomlådor som filter ovanför akvariet och efter en tid så visade fiskarna att de inte mådde bra, drog sig undan och var bleka, så då rök lådorna och efter nån vecka så var allt frid och fröjd igen.

          Just nu kör jag ett egengjort filter bestående av ett grovt avloppsrör och det funkar jättebra!
          Jag hade nästan tänkt att använda blomlådor för att få till olika nivåer i mitt stora kar. Så bra att du skriver så, får kanske tänka annorlunda. Lackad frigolit kanske kan fungera lika bra. Vad finns det mer för tekniker, någon som vet?

          Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

          Kommentar

          Arbetssätt...