bottenmaterial

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • patrik_nilsson
    • February 2014
    • 26

    bottenmaterial

    tjennare tänkte starta upp ett kar med skalarer och kardinaler vad tycker ni man ska ha för bottenmaterial i detta kar??

    mvh patrik
  • Jesper Broman
    • November 2012
    • 3445

    #2
    Jag brukar köra med Julas blästersand till de flesta akvarierna.

    Och välkommen till Zoopet

    Kommentar

    • Webo
      • August 2014
      • 1968

      #3
      Hej. Du kan läsa om de olika fiskarna under zoopets artbeskrivningar (finns uppe till vänster i menyn under Avdelningar. Där står bl.a. vilket bottenmaterial som de trivs i. Klicka även på. Medlemmarnas kommentarer under beskrivningen då där också kan finnas nyttig info där.
      Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

      Kommentar

      • T_B
        • September 2013
        • 96

        #4
        Scalare och Kardinal- eller Neontetra är en kombination som vissa menar kan fungera om fiskarna växer upp tillsammans. Min erfarenhet är att tetrorna blir mat när Scalarerna blir tillräckligt stora. Men visst är det en snygg kombination!
        (Förmodar att det är samma sak om du istället menade Kardinalfisk).

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #5
          Jag har vit ciklidsand i alla mina kar, inte så kompakt som många sandsorter kan bli. Ser man även på många bilder från Amazonas stränder, så gissa vilken färg det är på sanden där.
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • patrik_nilsson
            • February 2014
            • 26

            #6
            de får bli bli nånn sand tror jag har beställt karet bara att vänta tills det kommer =) de blev ett trigon 350 hörnakvarie

            Kommentar

            • BrigTSD
              • February 2015
              • 131

              #7
              Vill man ha lite grövre sand (1-3 mm) så är rådasand rätt snyggt.

              Kommentar

              Arbetssätt...