Tips på förbättring?!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • myran1101
    • October 2014
    • 26

    Tips på förbättring?!

    Funderar på vad som hade förbättrat akvariumet. Det har vart igång i drygt två månader nu, växterna har äntligen börjat växa och palettciklidparet har lekt en gång. Inga yngel överlevde dock, tror föräldrarna inte var så duktiga föräldrar
    Jag hade nog velat ha i mer rötter och sten, men kan man ta sten från naturen? Eller var kan man köpa mellanstora stenar? Tips på bra mellenstora växter som växer fort, trivs i 26 grader med ph på 7,5? Använder PMDD och enkel egengjord CO2.
  • åheim
    • April 2006
    • 13123

    #2
    Sten kan du plocka själv. Jag tycker att det är fint om man inreder på alla nivåer, inte bara platt efter botten. Rötter är bra för där kan du hänga på javamossa, anubias, javaormbunke, växter som inte behöver rotas i bottensubstratet. Flytväxter ramar in karet fint också och jag själv använder en svärdplanta som flytväxt. Bra sen om stenen inte är för liten och har blandade storlrkar och inte för få och sen ska de ha samma utseende. Bild på hur jag har fixar det : http://i32.photobucket.com/albums/d4...ps8f0755d3.jpg
    .
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • myran1101
      • October 2014
      • 26

      #3
      Ursprungligen postat av åheim
      Sten kan du plocka själv. Jag tycker att det är fint om man inreder på alla nivåer, inte bara platt efter botten. Rötter är bra för där kan du hänga på javamossa, anubias, javaormbunke, växter som inte behöver rotas i bottensubstratet. Flytväxter ramar in karet fint också och jag själv använder en svärdplanta som flytväxt. Bra sen om stenen inte är för liten och har blandade storlrkar och inte för få och sen ska de ha samma utseende. Bild på hur jag har fixar det : http://i32.photobucket.com/albums/d4...ps8f0755d3.jpg
      .
      Sjukt snyggt inrett! Älskar när det är så lummigt
      Jja jag tycker det är väldigt platt som det är nu, har inte velat köpa mer växter innan jag såg hur de tar sig. Men behöber verkligen några mellan och förgrundsväxter! Har javamossa på roten till höger, den har börjat växa liite. Skickat iväg några "strån"
      Hur måste man förbereda om man plockar sten eller rötter i skogen?

      Kommentar

      Arbetssätt...