Liggunderlag i akvariet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • vira
    • February 2015
    • 11

    Liggunderlag i akvariet

    Ska ha ganska mkt och tunga stenar i mitt 660l. Har aluminium ram på akvariet och det står på en alu ställning. Fick tips av en erfaren kille att sätta ett kompakt vanligt liggunderlag inne i akvariumet sen på med sand och sten. Nån som gjort så?
  • KJE
    • August 2013
    • 1066

    #2
    Ursprungligen postat av vira
    Ska ha ganska mkt och tunga stenar i mitt 660l. Har aluminium ram på akvariet och det står på en alu ställning. Fick tips av en erfaren kille att sätta ett kompakt vanligt liggunderlag inne i akvariumet sen på med sand och sten. Nån som gjort så?
    Det är nog rätt många som använder liggunderlag, jag har gjort det i flera akvarier utan problem, har dock sällan särskilt mycket sten i mina
    Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

    Kommentar

    • Einarsson
      • May 2012
      • 2956

      #3
      Jag har använt det, fick limma fast det dock om det skulle ligga kvar. : )
      350L Diskus

      Kommentar

      • vira
        • February 2015
        • 11

        #4
        Ok. Tack😊 Då får det bli ett i botten.

        Kommentar

        • HeidiH
          • October 2014
          • 629

          #5
          Jag kör oxå med det. Fick litet bakslag då jag hällde i vatten bara att jag blev för ivrig med följd att liggunderlaget lättade i ena änden oxh flög in massa sand under. Men lyckades få bort det allra mesta. Det har aldrig hänt då jag haft grus.

          Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

          Kommentar

          • Styfv
            • November 2012
            • 176

            #6
            1cm cellplast (beijer bygg, optimera, xl bygg, mm) fungerar jättebra och är helt plant och lätt att skära.



            Styfv, Karlstad

            Kommentar

            • Likan
              • April 2012
              • 2611

              #7
              Jag har liggunderlag i mina större kar. Inga problem. Julas, om det spelar roll.
              450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

              Kommentar

              • vira
                • February 2015
                • 11

                #8
                Tack 😊 La in ett kompaktare liggunderlag och det funkar perfekt.

                Kommentar

                • Likan
                  • April 2012
                  • 2611

                  #9
                  Härligt!
                  450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...