aquadecor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jonas1978
    • November 2014
    • 54

    #16
    Här monteras jag det hela.

    Kommentar

    • Jonas1978
      • November 2014
      • 54

      #17
      Såhär ser det ut när det är monterat, Lite konstigt ljus, den är ju mörkare än vad bilden visar

      Kommentar

      • Hans.Lindaker
        • April 2006
        • 1837

        #18
        Ser ju riktigt bra ut! Hur var materialet att jobba med?
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1056291

        Kommentar

        • Jonas1978
          • November 2014
          • 54

          #19
          det var enkelt att såga ut där jag behövde. En skena från täckglaslisten var ivägen. Ett par drag med sågen så var det klart. Sitter som berget nu med silikonet. Hade det inte varit för torktiden hade jag fyllt det med vatten imorgon.
          Enligt leverantören var det viktigt att det fick torka i 7 dygn innan vatten.
          Tänk om jag läst instruktionen innan jag tog ur allt ur akvariet, vad mycket enklare det varit.. Men man är ju man, man läser bruksanvisning efteråt.

          Kommentar

          • Hans.Lindaker
            • April 2006
            • 1837

            #20
            Bruksanvisning är överskattat
            Hur är möjligheten med diltermaterial bakom om du jämför med en btn?
            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1056291

            Kommentar

            • Jonas1978
              • November 2014
              • 54

              #21
              Jag tycker den största nackdelen (förutom priset) med BTN är att de tar så grymt mycket plats.
              Aquadecor gör, eller gjorde i alla fall för mig, kammrar helt enligt mina önskemål gratis.

              Jag har två rätt stora i vardera änden. Där har jag pumpar, värmare mm. Men vill du ha en stor filteryta bakom är det nog inga problem tror jag. Det är nog bara att be om det vid beställningen.

              Kommentar

              • Liike
                • January 2019
                • 1

                #22
                Hej Jonas. Är nyfiken såhär ca 4 år senare hur du upplevt bakgrunden och ifall du fortfarande är lika nöjd? Har den fördelar/nackdelar?? Och av nyfikenhet, vad har du för filter och pump i kamrarna och var finns utlop/inlopp? Hade varit schysst att få se en follow-up bild på karet

                ​​​​​​

                Kommentar

                • Jonas1978
                  • November 2014
                  • 54

                  #23
                  Oj, länge sedan jag var inne här och kollade.
                  min bakgrund i frigolit började släppa färg efter ett tag så jag reklamerade den.
                  de var väldigt hjälpsamma och erbjöd sig direkt att göra en ny. De hade även en annan variant där hela bakgrunden är i gummi (tror inte de har den på hemsidan) så jag valde en sådan istället.
                  Mycket mindre plats i akvariet och behövs inte sättas fast nästan alls. Bara någon punkt här o var.
                  den är kanon efter flera år och lättare att rengöra.
                  böjer fram hörnen och placerar pump bakom. Supernöjd med den.
                  skall du köpa så fråga efter den varianten

                  ska se om jag kan fixa en bild när jag kommer hem. Just nu är den rätt full med beväxning pga lite bristande intresse för akvarium för tillfället

                  Kommentar

                  • zoomi
                    • August 2004
                    • 829

                    #24
                    Ursprungligen postat av Jonas1978
                    Oj, länge sedan jag var inne här och kollade.
                    min bakgrund i frigolit började släppa färg efter ett tag så jag reklamerade den.
                    de var väldigt hjälpsamma och erbjöd sig direkt att göra en ny. De hade även en annan variant där hela bakgrunden är i gummi (tror inte de har den på hemsidan) så jag valde en sådan istället.
                    Mycket mindre plats i akvariet och behövs inte sättas fast nästan alls. Bara någon punkt här o var.
                    den är kanon efter flera år och lättare att rengöra.
                    böjer fram hörnen och placerar pump bakom. Supernöjd med den.
                    skall du köpa så fråga efter den varianten

                    ska se om jag kan fixa en bild när jag kommer hem. Just nu är den rätt full med beväxning pga lite bristande intresse för akvarium för tillfället
                    Lyckades du knäppa någon bild på den ?

                    Kommentar

                    • Jonas1978
                      • November 2014
                      • 54

                      #25
                      ​ Fick till slut ut tummen. Svårt att ta bilder i akvariet. Som syns på ena bilden har jag knött ner innefiltret bakom, men kör ytterfilter framför. Rätt mycket alger på den, har inte kommit på något bra sätt att göra rent den

                      Kommentar

                      Arbetssätt...