Bygg din egen bakgrund *GUIDE*

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

    #61
    där jag har tillgång till jakten, dvs polarnas marker, så i praktiken ärvs platsen i jaktlagen för älg ner i släkten, det är inte så gott om älg där, det brukar vara typ 34 st som skall dela på en ko och två kalvar.....

    för ung 15 år sedan så tog en polare över sin släktgård, började direkt i november med att förbereda för nästa älgjakt, 5-6 torn byggdes, det matades med äpple, det stäldes ut salt, det röjdes, månge personer som la ner måååånga kvällar och helger, jakten börjar på morgonen med att typ 34 jägare samlas, som skall dela på 2 kalvar och en ko, de börjar gå mot sina utmärkta platser, ungefär när polaren har klättrat upp i tornet så smäller det två ggr lite söder om honom, direkt i radion meddelas att nu är kavlarna skjutna, då smäller det till norr om honom, och därmed så var kon skjuten, så hela jakten, inkl samling och vandring till tornet var över på 20 min......
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

    Kommentar

    • gonzo44
      • October 2007
      • 2770

      #62
      hehe så har det varit här oxå mååånga ggr tillgången på älg är bra här... tyvärr så har våra marker krymt från lite över 550ha utspritt på 3 ställen till en liten plätt på 52ha för tillfället, så här jagas marker för fulla muggar,, trots detta så har vi sett, ko+kalv, ko+2kalvar, en ensam ko+ asastor tjur 16taggar 2 delad skovel såg lite unukt ut faktiskt... nåja jakten kan man prata om i timmar och lite till
      Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

      Kommentar

      • SneakySteve
        • July 2010
        • 425

        #63
        Bygg din egen bakgrund *GUIDE*

        Lite väl offtopic nu boys!
        ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Fisknörd som hittat tillbaka

        Kommentar

        • gonzo44
          • October 2007
          • 2770

          #64
          mmmm det kan jag hålla med om men mycke akvarieideer får man när man sitter där i skogen
          ps ursäkta OT
          Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

          Kommentar

          • RGL
            • April 2011
            • 94

            #65
            Bygg din egen bakgrund *GUIDE*

            Inspirerad av trådens bakgrundsbyggare så skall jag snart gå igång med mitt första bygge. Vad ute på nätet och kollade och hittade denna sidan.
            Akvariekalkylatorn - beräknar ditt akvarium. Beräkna volym och närings/gödningsnivåer för ditt akvarium.


            Han använder fogskum och då tänkte jag att man kan kanske köra det tillsammans med frigolit om man vill skapa rötter eller sådant vad tror ni? Någon som provat??

            Kommentar

            • gonzo44
              • October 2007
              • 2770

              #66
              Det skulle säker fungera jag har inte prövar detta själv men är positiv till tanken att göra det någon gång..
              Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

              Kommentar

              • Ken Olofsson
                • November 2006
                • 8014

                #67
                I praktiken så fungerar ju alla matrial.

                en del behöver man skydda med lack.

                en del inte.

                ex är det nog bra att lacka med blyfärg om man kör med uran.,,,,,

                sedan är utseendet helt upp till användaren.

                det man skall tänka på när det gäller matrialval är att vissa matrial
                är lättare att forma och bearbeta än andra.

                vissa matrialval har en förlåtande vingelmån, andra ingen alls.

                fogskum har den fördelen att det går fort att spruta ut.

                nackdelen är att om det blir fel i utsprutandet så är det nästan kört, bara att göra om helt och hållet

                fördelen med frigo är att man jobbar sig ner i matrialet och kan sluta skära
                när man har fått fram det man vill ha. samt att det går faktiskt ganska enkelt
                att limma på mer frigo om man skär för mycket

                nackdelen med frigo är att det kan ta en j-a tid, och att det finns en överhängande
                risk att man blir helt tokig på allt fnas som flyger omkring. särskilt om man gör det
                hemma i vardgasrummet.......
                Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                Kommentar

                • gonzo44
                  • October 2007
                  • 2770

                  #68
                  hemma i vardags rummet gjorde jag bakgrunden till mitt 860L =)) sen får ni tänka er resten med fru och dessutom ett barn på 3 =))
                  Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

                  Kommentar

                  • RGL
                    • April 2011
                    • 94

                    #69
                    Jag tänker göra ett försök så får vi se hur det går. Jag startar en tråd när det blir dax så får ni "gamla rävar" komma med glada tillrop eller dissningar./ Rikard

                    Kommentar

                    • hannesc
                      • December 2009
                      • 13085

                      #70
                      tycker jag

                      vi dissar o hissar o kommer förslag ( om jag nu räknas till gammal räv)

                      Kommentar

                      • Ken Olofsson
                        • November 2006
                        • 8014

                        #71
                        Ursprungligen postat av hannesc
                        tycker jag

                        vi dissar o hissar o kommer förslag ( om jag nu räknas till gammal räv)

                        om du är en gammal räv....va katten är då vi andra som har passerat
                        mitten på genomsnittsåldern för våra resp kön i detta land.....???


                        Mumier ????




                        See the next episode of "The Return Of The Mumie" in a cinema near you.

                        You have never been so startled and afraid before, you will never sleep again
                        when you have heard his voice and strange sayings. Not to reveal to much, but
                        here is a taste of his old voice and saying:

                        Thou shall not built your background in Uranium or Plutonium if you don't want
                        to hear me cry.....


                        Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                        Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                        Kommentar

                        • gonzo44
                          • October 2007
                          • 2770

                          #72
                          hehe dissningar är vi gamla rävar bra på och ja Hannes du ska bli pappa snart så livet som ungtupp slutar tvärt nu..
                          Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

                          Kommentar

                          • hannesc
                            • December 2009
                            • 13085

                            #73
                            ..ja... fan..

                            Kommentar

                            • Ken Olofsson
                              • November 2006
                              • 8014

                              #74
                              små yngel tvingar en till att vara aktiv......


                              är det egna yngel så skall de matas, bytas på, köras till fotboll, till och från dagis/skola.


                              är det fiskyngel så skall det matas, kläckas artemia, bytas vatten, håvas upp, koppas ner


                              same shit...different day.....



                              .
                              Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                              Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                              Kommentar

                              • hannesc
                                • December 2009
                                • 13085

                                #75
                                jo det är ju så :P

                                Kommentar

                                Arbetssätt...