Bygg din egen bakgrund *GUIDE*

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Majkie88
    • August 2012
    • 215

    #46
    Jadå de kommer nog ta sin lilla tid. De svåraste blir nog att övertala sambon om att vi faktiskt behöver både fler och större kar

    Kommentar

    • SneakySteve
      • July 2010
      • 425

      #47
      Bygg din egen bakgrund *GUIDE*

      Om du vill ha en någorlunda lugn sambo så skulle jag söka runt ett bra tag och kolla in hur folk har gjort sina bakgrunder. Då får du inspiration och tips till din egen så kan du göra din bakgrund på en helg så slipper din sambo gå kongas över ständigt förekommande frigolitsmulor i lägenheten under ett halvår...
      ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Fisknörd som hittat tillbaka

      Kommentar

      • gonzo44
        • October 2007
        • 2770

        #48
        Ursprungligen postat av SneakySteve
        Om du vill ha en någorlunda lugn sambo så skulle jag söka runt ett bra tag och kolla in hur folk har gjort sina bakgrunder. Då får du inspiration och tips till din egen så kan du göra din bakgrund på en helg så slipper din sambo gå kongas över ständigt förekommande frigolitsmulor i lägenheten under ett halvår...
        Mycket bra tips där
        Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

        Kommentar

        • Jojje81
          • April 2012
          • 17

          #49
          Sv: Bygg din egen bakgrund *GUIDE*

          Riktigt snyggt gjort gonzo44, man blir ju riktigt sugen på att göra ett försök och jag har ju garage så behöver inte oroa mig för störande frigolit smulor :P



          Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

          Kommentar

          • gonzo44
            • October 2007
            • 2770

            #50
            Bara att köra igång vet ja fråga gärna om det är något du undrar över...
            Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

            Kommentar

            • RGL
              • April 2011
              • 94

              #51
              Bygg din egen bakgrund *GUIDE*

              Sjukt inspirerande tråd !!! Jag kommer att special beställa ett kar med lite udda mått. B 900 D 550 H 700. SA kar med dvärgar, scalarer och annat smått och gott. Jag har en hörna huset som är enda platsen jag har kvar. Jag skall bygga bakgrund med tillhörande filter och kommer behöva massor av tips och råd men det får bli en egen tråd. Ville bara säga tack för inspirationen.

              Kommentar

              • SneakySteve
                • July 2010
                • 425

                #52
                Bygg din egen bakgrund *GUIDE*

                Ursprungligen postat av RGL
                Sjukt inspirerande tråd !!! Jag kommer att special beställa ett kar med lite udda mått. B 900 D 550 H 700. SA kar med dvärgar, scalarer och annat smått och gott. Jag har en hörna huset som är enda platsen jag har kvar. Jag skall bygga bakgrund med tillhörande filter och kommer behöva massor av tips och råd men det får bli en egen tråd. Ville bara säga tack för inspirationen.
                Det är ju det som är det fina med internetforum, att kunna se och höra hur andra gjort
                ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Fisknörd som hittat tillbaka

                Kommentar

                • RGL
                  • April 2011
                  • 94

                  #53
                  Bygg din egen bakgrund *GUIDE*

                  Visst positivt :-) men man blir ju lite besatt. Ligger och planerar och bygger halva natten i huvet. Vilken färg skall man använda, överhäng med skuggeffekt osv osv ni fattar säkert. Got the bug big time.

                  Kommentar

                  • Majkie88
                    • August 2012
                    • 215

                    #54
                    Yes!! Och tack igen, har med hjälp av bl.a. Era akvariebyggen övertalat sambon om att ett större akvarium och bygge av bakgrund får flytta in i nya lgh

                    Kommentar

                    • RGL
                      • April 2011
                      • 94

                      #55
                      Bygg din egen bakgrund *GUIDE*

                      Jag har inte övertalat frugan än men fyller år snart så det får bli min present :-)


                      Sent from my iPad using Tapatalk HD
                      Senast redigerad av RGL; 11 October 2012, 22:27.

                      Kommentar

                      • SneakySteve
                        • July 2010
                        • 425

                        #56
                        Bygg din egen bakgrund *GUIDE*

                        Ursprungligen postat av RGL
                        Visst positivt :-) men man blir ju lite besatt. Ligger och planerar och bygger halva natten i huvet. Vilken färg skall man använda, överhäng med skuggeffekt osv osv ni fattar säkert. Got the bug big time.
                        Ooja! Den känner vi igen. Farligt är det om man låter iphonen ligga bredvid sängen, vilket den oftast gör, och man bara MÅSTE kolla nån grej mitt i natten som man funderar över... (;
                        ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Fisknörd som hittat tillbaka

                        Kommentar

                        • Ken Olofsson
                          • November 2006
                          • 8014

                          #57
                          Ursprungligen postat av SneakySteve
                          Ooja! Den känner vi igen. Farligt är det om man låter iphonen ligga bredvid sängen, vilket den oftast gör, och man bara MÅSTE kolla nån grej mitt i natten som man funderar över... (;

                          vaknade för två nätter sedan runt 2 på morgonen....

                          just då hade jag en snilleblixt i huvvet....

                          den måste ju kollas...

                          så....upp ur sängen...på med laptopen,,,,,logga in på hotellets sida....
                          betala för 2 timmars surfande....ut på nätet.....

                          efter ett par minuter så inder man att snilleblixten är dum.....

                          bara att logga ner....

                          lite hungrig.....

                          ringer receptionen....den där indiern på hotellet 20 mil ut på landbygden räknat från Bombay fattade inget....

                          fick somna hungrig......



                          .
                          Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                          Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                          Kommentar

                          • gonzo44
                            • October 2007
                            • 2770

                            #58
                            Akvarie hobbyn är en farlig hobby =))
                            Det är ju iallafall varmt i indien =)) i natt hade vi tre minus brrrrr
                            jag som jagar älg fick ta på långkalsånger för böveln....
                            Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

                            Kommentar

                            • Ken Olofsson
                              • November 2006
                              • 8014

                              #59
                              många saker gemensamt med Gonzo44 ser jag, akvarist och jägare......

                              skillnaden på jakten är jag har aldrig jagat älg, har bara blitt småvilt
                              plus en shitload med rådjur och ett par vildsvin.



                              .'
                              Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                              Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                              Kommentar

                              • gonzo44
                                • October 2007
                                • 2770

                                #60
                                Trevligt Trevligt... =)) här är det så att det inte blivit gris på menyn än, men den kommer närmara och närmara
                                det hade vandrat genom en par på marken för några veckor sedan.. och några mil härifrån sköt dom en galt på 220kg... pappa satt och tittade på 16taggad riktigt stor älgtjur i tisdags otur bara att vi ska spara alla ator tjurar...
                                älgjakt kanske vi kan ordna åt dej =))
                                Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

                                Kommentar

                                Arbetssätt...