Varning för fisklina i kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • solis
    • July 2008
    • 5064

    Varning för fisklina i kar

    Jag har haft fisklina i mina kar för att binda växter och dyligt men fick igår för första gången erfara att fiskar kan fastna i det.
    Såg igår att min öronål hade fisklina lindad runt magen och var lila runt stället, vet inte hur länge den suttigt där, fick i allafall tag i den idag och klippte loss linan och den verkar må bra efter omständigheterna.
    Jag kommer att fortsätta ha i fisklina men kommer nog tänka mig för en extra gång hur jag sätter den.
    Tänkte bara berätta så man har detta i åtanke när man använder fisklina.
    Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
    1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
    100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
    56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor
  • tulle89
    • March 2006
    • 1183

    #2
    Är det inte bättre med sytråd? Eller beror ju helt på vad man binder fast. När jag bundit javamossa t.ex. så tar jag sytråd som förmultnar efter någon vecka när det ändå sitter fast
    Med Vänliga Hälsningar Tulle

    Min zoon! Projekt -> 310 liter malawi

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #3
      Det är bättre med sytråd av bomull, den försvinner av sig själv lagom till växterna har rotat sig. Tar du även svart så syns den knappast heller...
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • ciklidtok
        • March 2005
        • 1466

        #4
        Jag brukar hänga upp strömmingfile i karet där Garsen går, men jag använder alltid sytråd.......Mycket då beroende på att den hänger i luften, och det är väldigt lätt att de fastnar där.

        skulle de fastna, så är det ju lättare för dem att ta sej lös också, eftersom sytråden går av mycket lättare än en fiskelina...
        720L SA-/CA. Övriga
        375L Biotop, skalarer
        275L Malawi
        240L Blandat


        Kommentar

        Arbetssätt...