när kommer nitriten??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Utter
    • January 2009
    • 166

    #16
    Ursprungligen postat av micket
    Kanske en pakistanbotia? Dom käkar sniglar och blir inte riktigt lika stora som praktbotiorna. Men man sk ju helst ha flera stycken...
    kollade lite och då tror jag zebrabotian passar mig bättre men jag har inte finkornig sand hur gärna vill den ha det??

    då kanske jag kan ha fyra zebrabotior eller vad tror ni??
    93 l 3 guppy hanar
    3 musse pigg Platy (1 hane och 2 honor)
    4 yngel eller mer och
    1 dvärgklogroda

    Kommentar

    • Utter
      • January 2009
      • 166

      #17
      Ursprungligen postat av Charlottis
      Guppy och Platy korsar sig inte. Dock har jag läst att Guppy och Molly kan para sig, men jag vet inte till 100%. Jag hade nog satsat på Platy tillsammans med dina guppyhanar. 2 honor o 1 hane kanske. För som sagt, de kommer föröka sig
      ja jag har nog hört det också för det låg i bakhuvudet....

      ska kolla runt lite efter andra fiskar som passar i hop med zebrabotior och guppy....
      93 l 3 guppy hanar
      3 musse pigg Platy (1 hane och 2 honor)
      4 yngel eller mer och
      1 dvärgklogroda

      Kommentar

      • Guest

        #18
        jag hade kört me nån ciklid. Mkt roligare och tåligare än levandefödare om du frågar mig.

        Kommentar

        • Sonja
          • October 2003
          • 7357

          #19
          Du kan ju prova att fånga in en del av snäckorna själv. Lägg ner en bit squash eller en bit salladsblad (skölj noga först). Tyng ner med någonting, typ en sten eller rostfri sked/gaffel. Låt ligga över natten och plocka upp dagen efter. Det brukar ha samlats en massa snäckor på grönsaken.
          Men snäckor gör nytta, fast just dom där små är inte så roliga
          Alltid nyfiken!
          Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

          Kommentar

          • Utter
            • January 2009
            • 166

            #20
            Ursprungligen postat av Sonja
            Du kan ju prova att fånga in en del av snäckorna själv. Lägg ner en bit squash eller en bit salladsblad (skölj noga först). Tyng ner med någonting, typ en sten eller rostfri sked/gaffel. Låt ligga över natten och plocka upp dagen efter. Det brukar ha samlats en massa snäckor på grönsaken.
            Men snäckor gör nytta, fast just dom där små är inte så roliga
            tack för tipset. just nu har jag inget av ovanstående hemma men jag ska testa..... nej och det är överallt försöker håva upp lite då och då
            93 l 3 guppy hanar
            3 musse pigg Platy (1 hane och 2 honor)
            4 yngel eller mer och
            1 dvärgklogroda

            Kommentar

            Arbetssätt...