hur starta co2 skonsamt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fuzzop
    • July 2007
    • 2380

    #16
    Ursprungligen postat av Violator
    Ja det är ju frågan om det kan bli så - för mycket jobb, små resultat och instabila/dåliga vattenvärden som leder till alger istället och t o m fiskdöd, då kanske det är bättre att fortsätta att bara tillsätta "Happy-Life Carbo" som jag kör med nu - det är väl meningen att det ska öka CO2 i vattnet som jag förstår det, fast då måste väl det vara en konstant ökning över dygnets alla timmar? Påverkar inte det PH och annat? Det kanske är en ny tråd i o f s :-)
    Bli inte så lätt avskräckt, jo när man börjar med co2 (mäsk eller trycksatt) får du troligen en del alger men efter typ en månad när växterna anpassat sig så blir det inga större problem med alger längre, kör själv mäsk och va i början petnoga men slarvar nu ganska ordentligt och missar ibland att blanda nytt i dunken med nån vecka men får iaf inga alger bara lite lägre tillväxt och inget bubbel om bladen.
    Det jobbiga med mäsk och även i viss mån trycksatt co2 är just att plocka ihop systemet och trimma in det efter sin burk men sen blir det så lite jobb och låg kostnad att man inte vill gå tillbaka, just den kolgödningen du använder har jag inte sett innan men antar att den funkar på samma vis som easy carbo och isåfall kan det va bra att använda den samtidigt som man startar upp med nån form av co2 då den är giftig för alger men sen (efter nån månad) känns den överflödig och en dyr lösning i längden om man inte vågar sig på riktig co2

    Kommentar

    Arbetssätt...