Mer ljus = mer gödning?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • alg_oa1
    • May 2007
    • 473

    Mer ljus = mer gödning?

    Jag har nu avancerat från t8or (2st, med ljusreflektorer) till t5 (2st, också med ljusreflektorer). Innan växte alla växter på bra, jag gödde med PMDD två gånger i veckan. 20 ml, onsdagar och på Fredagar i samband med vatten byte (30%) 40 ml. EC varje dag. Jag har inte ökat gödnings dosen.
    Vad är det för fel? Behöver växterna mer näring om man har mer ljus?
    Tack på förhand!
    "Don't tell me I can't build Rome in a day just 'cause they couldn't do it" - Brandy
  • Guest

    #2
    Troligen, hur stort är karet? (men man kan göda för mycket med)

    Kommentar

    • alg_oa1
      • May 2007
      • 473

      #3
      Karet är på 200l, ja, jag vet, råkade ut för det förut. (göda för mkt, alltså)
      "Don't tell me I can't build Rome in a day just 'cause they couldn't do it" - Brandy

      Kommentar

      • Guest

        #4
        Om du i dag göder 3gg dos så skall det definitivt räcka till. Jag hade inte provat att höja.
        Ser du brister eller står växterna bara still?
        Vad bytade du till för T5 rör?

        Kommentar

        • alg_oa1
          • May 2007
          • 473

          #5
          Jag ser inga brister växterna står bara still, jag hade Aquarelle (t8) och bytte till Aquastar (t5).
          "Don't tell me I can't build Rome in a day just 'cause they couldn't do it" - Brandy

          Kommentar

          • Guest

            #6
            Då hade jag avvaktat ett tag till. Du hade ju kört ganska så hög dos innan T5:orna så det är nog inte det.
            Kan vara så att dina växter behöver anpassa sig till det nya ljuset. (har faktiskt hänt mig)

            Kommentar

            • alg_oa1
              • May 2007
              • 473

              #7
              Ja, det låter ju troligare, jag har inte haft det nya ljuset så länge än...
              Tack för hjälpen!
              "Don't tell me I can't build Rome in a day just 'cause they couldn't do it" - Brandy

              Kommentar

              Arbetssätt...