PMDD torrdosering

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fuzzop
    • July 2007
    • 2380

    #16

    Kommentar

    • ZZulan
      • December 2008
      • 144

      #17
      Tja, såhär ett dygn senare kan jag konstatera att fiskarna lever :-) Nu ska jag alltså bara dosera PMDD en gång i veckan i samband med vattenbyte medans Easy Carbon ska hällas i varje dag?

      Kommentar

      • Fuzzop
        • July 2007
        • 2380

        #18
        Ursprungligen postat av ZZulan
        Tja, såhär ett dygn senare kan jag konstatera att fiskarna lever :-) Nu ska jag alltså bara dosera PMDD en gång i veckan i samband med vattenbyte medans Easy Carbon ska hällas i varje dag?
        Ja för att fiskarna ska ta nån skada måste du nog överdosera ganska kraftigt så ingen större fara för den delen, största risken skulle jag nog tro är om man inte blandat pulvret ordentligt så man lyckas få näringsbrist.
        Jo hur du doserar påverkar inte skötselråden i övrigt som är 30-50% vattenbyte varje vecka och fulldos pmdd, easy carbo har jag aldrig hållt på med men det är nog just dosering varje dag som gäller har jag fått för mig.

        Kommentar

        • KalleB
          • May 2007
          • 23

          #19
          Tjena, vet inte om detta kanske är fel tråd, men jag undrar helt enkelt om man inte kan blanda alla medel i samma flaska. Alltså KNO3, KH2PO4, K2SO4 och flaskan medmicro+

          Verkar helt onödigt att blanda dessa i tre olika flaskor

          Kommentar

          • heeke
            • April 2003
            • 5033

            #20
            Det finns risk att de olika ämnena reagerar med varandra och blir obrukbara för växterna.
            Detta pga att koncentrationen blir så hög i flaskan mot vad det blir i akvariet.

            Speciellt Micro+ (alt. NutriSI) & KH2PO4 ska man låtabli att blanda i samma flaska.
            heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

            Kommentar

            • KalleB
              • May 2007
              • 23

              #21
              ok, tack fö svaret. Låter som man inte ska testa detta, hade dock varit väldigt smidigt

              Kommentar

              Arbetssätt...