Testlåda

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Plupp
    • January 2005
    • 94

    Testlåda

    Hej alla Växtakvarister!

    Vad tror ni om den här testlådan? Är den prisvärd? Någon som har någon erfarenhet av den?
    Sveriges största cirkulära marknad. Köp & sälj begagnat & second hand, enkelt & hållbart. Mode, Inredning, Elektronik, Motor, Samlarobjekt & mer | Tradera.
    /M
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=286864
  • carmahan
    • February 2004
    • 265

    #2
    Har sett att de har haft x-pris på någon testlåda. Kommer bara inte ihåg vart. Ska kolla runt lite. Jag åter kommer om detta. Men behöver man verkligen allt i en test låda? Det kanske blir billigare om man köper styckvis?

    Mvh
    carmahan

    Kommentar

    • oveb
      • January 2004
      • 2577

      #3
      Det luktar lite Hagen om det testet. Hagen har nämligen ett 6.0->7.6 Ph-test som räcker till just 225 tester. ** nördigt att komma ihåg det jag vet **

      Men det känns lite för dyrt ! Köper du de 4 viktigaste JBL-testerna på exempelvis pwss.nu så kommer du visserligen upp i nästan samma summa men får tester som är färska i rättvisande.

      Dom viktigaste som jag ser det är : NO3,PO4,PH (6.0->7.6) samt möjligtvis FE.

      Jag var verkligen jätteglad häromdagen när jag insåg att något rejält fel hade hänt och jag kunde testa vattnet. Det visade sig att jag tippat i hela flaskan med po4-lösning och hade en fosfathalt på sisådär 40-50 ppm... Hade feber och var inte alltför glad att behöva göra ett 100%igt vattenbyte just då men är huvudet dumt så får kroppen lida heter det ju
      Tröttnade på sötvatten... Finns numera på saltvattensguiden.se.

      Kommentar

      • carmahan
        • February 2004
        • 265

        #4
        Hittade ej x-pris. Men på Akvakompis så hade de en test låda
        Sera Aquatest box sötvatten 12 olika tester för 598:-
        Men tänk efter vad du egentligen behöver!

        Mvh
        carmahan

        Kommentar

        • Plupp
          • January 2005
          • 94

          #5
          Tack för alla svar!

          Det blir nog att beställa några JBL-tester från pwss.
          /M
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=286864

          Kommentar

          Arbetssätt...