Siamesiska algätare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Elliotfiske10
    • February 2023
    • 190

    Siamesiska algätare

    Jag har pH 8 ca i kranen och jag har i tormec activ/ph sänkare som gör det till antagligen 7,5 klarar siamesiska algätarna av detta värde eller kommer dem att dö vid vattenbyttena då ph 8 kommer i vattnet igen?
    vill ha siamesiska algätare för att dem är fina + äter alger
  • maria@borgkvist.se

    • August 2020
    • 32

    #2
    Siamesiska algätare är jättefina och själv känner jag att de är tåliga. Har dem själv i pH ca 7,8-7,9. Tänk bara på att de gärna vill vara ett gäng på minst 5-6 stycken

    Kommentar

    • Elliotfiske10
      • February 2023
      • 190

      #3
      hej maria! tack för svar. det är mina första fiskar för mitt 180 l så det går bra även? Jag kommer naturligtvis köpa stödtabletter och mata med vanligt foder men sparsamt såklart

      Kommentar

      • Sleaper

        • September 2008
        • 2876

        #4
        Man kan fundera på hur 5-6 stycken siamesiska algätare som kanske blir ca. 15cm passar in/ser ut i ett akvarium på 180l. Men det tar ju ett tag innan dom blir fullvuxna.

        Kommentar

        • Pierre67
          • November 2011
          • 321

          #5
          Jag valde Octocinclus som algätare, då dom är mycket mindre. Bra algätare också, som dock inte tar tofsalger. Men använde dom inte som startfisk. Har också 180 liters kar.

          Kommentar

          • Elliotfiske10
            • February 2023
            • 190

            #6
            nu har jag 4 siamesiska algätare i 180 l karet dem mår så fint och äter alger hela tiden blir nog ingen stödmat på ett tag då dem har att äta!

            Kommentar

            • Klas Bengtsson

              • March 2007
              • 424

              #7
              Ursprungligen postat av Elliotfiske10
              nu har jag 4 siamesiska algätare i 180 l karet dem mår så fint och äter alger hela tiden blir nog ingen stödmat på ett tag då dem har att äta!
              Låter bra med 4 lagom.. men bra du får skaffa guldbarb då du inte blir ångrar dig den är bra tålig även en 3-5 gurami tex blå eller gul el nån marmor och 10 guldbarb dom passar i din karet. Men din valt. Eller kopparbarb bra kombination med mosaikgurami är vackra röd o natur mm

              Kommentar

              Arbetssätt...