Algmedel och växtnäring

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Frida Fisk
    • April 2007
    • 114

    Algmedel och växtnäring

    Hej!

    Jättelängesen jag skrev här nu..

    Jag undrar om jag kan tillsätta happy life algin regular och plant samtidigt?
    Djuraffären sa att det inte var några problem men det känns lite konstigt. Man kan ju också ta i plant dagen efter men det är lätt att glömma det. (Ger också happyferro tillsammans med plant.)

    Någon som vet?
    Vänliga Hälsningar Frida
  • Frida Fisk
    • April 2007
    • 114

    #2
    Ingen som vet???
    Vänliga Hälsningar Frida

    Kommentar

    • Sleaper

      • September 2008
      • 2876

      #3
      Kan inte tänka mig att det skulle vara något problem med att tillsätta dessa preparat samtidigt. Dom syftar ju till olika saker. Frågan är om det är kontraproduktivt att tillföra näring i samband med bekämpning av alger. Antar att Algin endast används under en kort period för att "knäcka" algerna. Men att Algin skulle hjälpa mot pensel/skäggalger som anges tror jag inte ett dyft på.

      Kommentar

      • Fiskburken
        • March 2019
        • 198

        #4
        99% säker på att det är lugnt, har kört några liknande preparat (då EasyLife AlgExit) i kombination tidigare. Har du räkor var försiktig dock.

        Man ska komma ihåg att algerna återkommer efter kuren om du inte åtgärdat anledningen till att du hade så många till att börja med. Obalans mellan ljus, koldioxid och näring är väl huvudorsaken, där näring är enklast att åtgärda (man överdoserar ju lätt, därav Sleapers kommentar ovan).
        Senast redigerad av Fiskburken; 29 January 2021, 14:31.

        Kommentar

        Arbetssätt...