Vilka symptom ger för mycket koppar respektive klor/kloramin i vattnet?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • åheim
    • April 2006
    • 13110

    #16
    C-vitamin är lika med askorbinsyra och när jag nyss läste den här tråden googlade jag lite och la en beställning på ren c-vitamin (askorbinsyra) så bkan jag ha till akvariet och även blandas till mig själv! Hört nåt om en dos typ en knivsudd... till akvariet? Vet inte hur stort det ar räknat för. https://www.svenskhalsokost.se/vitam...0aAqxWEALw_wcB
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • MariaBj
      • January 2016
      • 121

      #17
      Intressant....... det verkar ju vara ett betydligt billigare sätt än vattenberedningsmedel.

      Men kan man ändå lita på att ett vattenberedningsmedel gör sitt jobb på ett tillförlitligt sätt? För i så fall skulle det ju vara omöjligt att det finns för mycket klor i mitt vatten, även fast stickorna säger det.

      Kommentar

      • Sleaper

        • September 2008
        • 2877

        #18
        Teststickor verkar ha rätt stora brister. Har man använt vattenberedningsmedel så kan man nog vara ganska säker på att det inte är klor i vattnet. Är det klor i kranvattnet så försvinner det ju ganska snabbt av sig själv, är det kloramin är det tydligen en annan historia.

        Kommentar

        • MariaBj
          • January 2016
          • 121

          #19
          Ja, man får hoppas det..... Det är väl sannolikt stickorna som visar fel.

          Kommentar

          Arbetssätt...