Cirkulation i mitt 720L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Eemmelii
    • October 2018
    • 8

    Cirkulation i mitt 720L

    Hej! Jag har ett 720L som jag har lite frågor om cirkulationen i karet.
    Jag har 2st ytterfilter. Ett Fluval FX6 och ett Eheim 2080. Är det tillräcklig filtrering för ett 720? Har gjort om FX6:an lite genom att fylla på mer biologisk media, ta bort en grov filtermatta och fyllt på med mer media. Båda filterna är riktade mot ytan för att skapa så mkt ytrörelse som möjligt. Sen har jag även en powerhead med en behållare med filtervadd på 2000L/H för att polera vattnet.
    Fick igår hem en streamer då jag tyckt att det är lite dålig cirkulation i karet. Det är en Eheim streamon 9500.
    Kan det bli för mycket cirkulation i karet? Hur märker man om det blir för mkt cirkulation? Hur ska jag rikta den? Nu är den riktad lite snett nedåt för att försöka få cirkulation ner mot botten.

    Invånarna i akvariet är geophagus altifrons, Guianacara dacrya, ett par Nicaragua ciklider, praktbotier, siameser och diverse L-malar.
  • Marten64

    • July 2012
    • 1020

    #2
    Det låter som tillräckligt.
    Du har bra cirkulation.
    Filtermängden är god men där spelar även antalet fiskar in men det kan du kompensera med vattenbyten.
    Och när du märker att filterna börjar släppa igenom skräp eller pumpa dåligt då är det dags för rengöring av dem.
    / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

    Kommentar

    Arbetssätt...