Får inte vattnet rent

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kvackis78
    • August 2019
    • 2

    Får inte vattnet rent

    Hej Jag har ett litet akvarium. Har ännu inte köpte ett större men iaf så får jag inte rent trots att jag byter drygt ganska vatten 50-60% (förr 40%). Jag använder slang för att få upp matrester? Har typ gula alger på glaset som jag gnuggar bort varje gång jag byter vatten. Filtret gör jag rent varje gång då den är genomgeggig (tyvärr försvinner ju de braiga bakterierna men det kan inte hjälpas). Vet inte mer vad jag kan göra?
  • åheim
    • April 2006
    • 13110

    #2
    Då måste du mata mindre eftersom filtret uppenbarligen inte klarar belastningen eller använda ett större filter eller flera.
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • Kvackis78
      • August 2019
      • 2

      #3
      Okej...

      Kommentar

      • Nando

        • October 2017
        • 6050

        #4
        Behöver mer information för att våga mig på ett svar. Hur många liter är karet på? Hur ofta byter du vatten? Vilken sorts fiskar har du och hur många? Hur mycket mat ger du och vad matar du med? Vad har du för pump/filter? Har du växter i karet?

        Kommentar

        • c90368

          • September 2006
          • 5973

          #5
          Ursprungligen postat av Nando
          Behöver mer information för att våga mig på ett svar. Hur många liter är karet på? Hur ofta byter du vatten? Vilken sorts fiskar har du och hur många? Hur mycket mat ger du och vad matar du med? Vad har du för pump/filter? Har du växter i karet?
          Bra frågor, som även jag skulle vilja ha svar på.
          Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
          http://www.youtube.com/user/c90368
          /Maths

          Kommentar

          Arbetssätt...