Aquatan/aqausafe och mikronäring?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • smallfry
    • April 2018
    • 48

    Aquatan/aqausafe och mikronäring?

    Jag har koppar och järn i kranvattnet eftersom det är brunnsvatten. Det mesta funkar bra men nu skall jag pröva med Aqautan varje vattenbyte. Men jag vill också köra med mikronäring som t ex Profito som mina växter verkar gilla. Krockar detta? Alltså neutraliseras mineralerna i näringen också? När jag gör detta så tänker jag inte slå i nån mikronäring förrän dagen efter vattenbytet.
  • stefant
    • January 2009
    • 783

    #2
    Ämnena i näringen ska inte motverkas av aquatan och aquasafe, eller hur. Vattenberedningsmedlen ska ta bort tungmetaller men inte påverka mikronäringsämnen. Du skulle ju till exempel kunna använda Easy Life Filter Medium istället som vattenberedningsmedel och tillsammans med Profit som är från samma företag så ska det ju inte vara några problem. Företaget kan nog svara på det också men de kan ju inte svara för något annat företags produkter.

    Kommentar

    • smallfry
      • April 2018
      • 48

      #3
      Tack för svar!
      Jag har kört Easy Life Filter Media och det är bra men sätter igen filtrena, tycker jag iaf. Tänkte nu testa Aquatan och se hur det går. De är ju i grunden olika preparat, men med lite samma funktion. På grund av mitt brunnsvatten, så har jag inte vågat göra större delvattenbyten utan bara ca 10 % 2 ggr/vecka.

      Kommentar

      Arbetssätt...