Fiskar som trivs i medelhårt vatten

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • stefant
    • January 2009
    • 783

    Fiskar som trivs i medelhårt vatten

    Där jag bor i Malmö är det medelhårt vatten. GH = 7 och KH = 5 enligt egna tester. Finns det någon grupp av fiskar som trivs bäst i just medelhårt vatten?
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Det finns ju mängder med sådana arter. I stort sett så kan du i Zoopets artregister söka efter de arter som trivs i neutralt vatten - vilket är en bra bit över 1.000 arter.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • stefant
      • January 2009
      • 783

      #3
      Jaha, här är det något samband mellan hårdhet och pH som jag inte riktigt har koll på. Men det var ju bra att väldigt många arter trivs i medelhårt vatten.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Läs gärna denna Zoopetartikel om akvarievatten https://www.zoopet.com/index.php?opt...article&id=168
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • stefant
          • January 2009
          • 783

          #5
          Jag har läst den nu. Jag hade läst den förut men repetition är all kunskaps moder. Det stod inte jättemycket om just detta men jag ska välja fiskar som trivs i neutralt vatten.

          Kommentar

          Arbetssätt...