Mjölkigt vatten.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bimmern
    • October 2018
    • 19

    Mjölkigt vatten.

    Hej är så att jag har haft mitt akvarie i några veckor nu och har några fiskar o växter, har funkat bra enda tills nu. Det har blivit väldigt mjölkigt i akvariet, tror att jag kan ha matat lite för mycke, nu har jag slutat mata och mörklagt akvariet helt, hur länge ska man ha det så? Akvariet står så det kan få direkt solljus på sig men har varit noga med att ha gardinerna fördragna när solen står o lyser direkt in, så det borde inte vara en orsak. Finns det något annat man kan göra för att motverka problemet? Har hört mycket gott om uv filter men tänker att man kan ju testa lite annat innan man köper en sådan. Mvh
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #2
    Kvarstår problemet?
    Ett sätt att bli av med det mjölkiga är att pressa in filtervadd i filterkammaren istället för det ordinarie filtermaterialet. Kör med detta något dygn. Ta sedan upp och tvätta ur filtermaterialet och upprepa proceduren några gånger tills det ser rent ut
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    Arbetssätt...