Hög nitrit utan fiskar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • åheim
    • April 2006
    • 13110

    #16
    Nja är bottensubstratet "genomskitigt" så är det ett tecken på att akvariet inte fungerar optimalt! Ett välmående akvarium har ett närmast rent bottensubstrat! Är akvariet välskött så skulle jag bara ta ett par nävar bottensubstrat och ta med, inte välskött så nej tack. En filtersvamp kan du bara krama ur i några dl akvarievatten och ta med i en burk ellr påse. Jag har klormain i mitt kranvatten iallafall och det är ämnat att döda bakterier...
    Det som är viktigast att komma igång är akvariet så jag tycker man vinner mest på att hälla det i akvariet, fast det är inte så noga, det kommer oavsett nå både filter och akvarium
    Senast redigerad av åheim; 30 May 2018, 19:51.
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • Gunnar52
      • August 2013
      • 24

      #17
      Nu är alla värden jättebra!! Har skaffat fler fiskar efterhand och de trivs utmärkt!
      Kilfläcksrasbora (som jag då hade från början), sedan guldbarber o fläckiga pansarmalar. 5 av var. Alla tycks trivas utmärkt.
      Jag har planterat gott om växter, har även en stor rot och sten samt rätt stor yta för pansarmalarna att böka i. Även guldbarberna verkar trivas där.
      Återstår ett stim kardinaltetror, sedan ska det inte vara fler.
      Vattenvärden som sagt toppen och inga algproblem.
      Den här nya hobbyn verkar ta sig

      Kommentar

      Arbetssätt...