"Dimmigt vatten"?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Björn J.
    • November 2017
    • 1049

    "Dimmigt vatten"?

    I mitt stora akvarium har jag ju nu oftast lätt grpförgat vatten, är ju övertygad om att det är den gråa leran jag har under sanden som läcker litet uppåt. Blev bättre då jag la på mer sand. Men det blir oftast sämre igen efter partiella vattenbyten...? Ja ibland klarnar det efter vattenbytet, men ibland blir det gråare, trots att jag tappar i långsamt.

    I mitt lilla akvarium hade jag inte bytt vatten på väldigt länge. Men gjorde det häromdagen, och vad händer, jo det blir grått och dimmigt. Det finns visserligen lera i detta akvarium också, men väl inkapslat under både torv och grus.

    Idag var det klart vatten i båda akvarierna.
    Men jag funderar på om det är någonting med, eller i det nya vattnet.
    Det är vanligt kallt göteborgsvatten som tappats i från slang väldigt långsamt.

    Blev triggad av att ställa denna fråga efter att ha läst en liknande frågeställning i eftermiddag på forumet.
  • åheim
    • April 2006
    • 13124

    #2
    En liten luftpump ett spongefilter... poff kristallvatten ☺
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • Björn J.
      • November 2017
      • 1049

      #3
      Ursprungligen postat av åheim
      En liten luftpump ett spongefilter... poff kristallvatten ☺
      Himla synd att jag körde iväg alla mina antika akvarieprylar till den lokala kulturföreningens loppmarknad i våras...
      Jag har iofs ett finmaskigt spongfilter i en motordriven pump med rätt hyfsad kapacitet.

      Kommentar

      Arbetssätt...