Läckande filterslang

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Angledal87
    • April 2017
    • 8

    Läckande filterslang

    Hur länge klarar sig mina fiskar i ett 720 kar?

    fick stänga av pumpen/filtret ikväll pågrund av läckage i ena slangen. Satte på cirkulationspumpen jag har i sålänge (dock ej så kraftig).
    har kontaktat de jag köpte pumpen hos för eventuell garanti men att de måste skicka en direkt till mig oavsett, dröjer ju ändå några dagar innan slangen kommer.

    behöver jag göra något mer eller räcker det med lite cirkulation i karet?
  • ICC
    • November 2006
    • 1310

    #2
    Det går säkert bra med cirkulationspumpen ett tag. Skippa att vänta på garantislangen. Åk till Bauhaus eller en akvarieaffär och köp en ny slang omgående. Kostar inte många tior. Garantislangen kan du ha i reserv sen ju. Du bör nog rengöra filtret innan du startar upp det igen.

    Kommentar

    • Angledal87
      • April 2017
      • 8

      #3
      toppen tack!

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48147

        #4
        Ursprungligen postat av ICC
        Det går säkert bra med cirkulationspumpen ett tag. Skippa att vänta på garantislangen. Åk till Bauhaus eller en akvarieaffär och köp en ny slang omgående. Kostar inte många tior. Garantislangen kan du ha i reserv sen ju. Du bör nog rengöra filtret innan du startar upp det igen.
        Instämmer - även om jag nog vill byta ut ordet "bör" till "skall" - dvs du skall rengöra filtret innan du startar upp igen.

        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • åheim
          • April 2006
          • 13110

          #5
          Läckande slang? Lite nyfiken bara... är det hål i slangen eller läcker det från slangfästet?
          Viva Leo Buscaglia

          Kommentar

          • Angledal87
            • April 2017
            • 8

            #6
            Det var hål i slangen, sen vart det hål på andra sidan 1v senare.. när jag installerade de nya slangarna dröjde de två dagar tills den ena sidan sprutade ut igen.
            misstänker lite kattbus så att säga, de tycker det är jätte roligt att vara under karet. Så fick ordna med ett skydd för ställningen.

            Kommentar

            Arbetssätt...