Kan man ha för högt KH med Malawi?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Emiis
    • October 2016
    • 8

    Kan man ha för högt KH med Malawi?

    Hej!
    Har just startar upp ytligare ett akvarium på 240l. Tog då vatten från två av mina andra akvarium som vart igång länge och sista biten kranvatten ( 40l kanske). Nu till frågan , dagen efter gjorde jag ett test på vattnet ( vet de är aldrig 100% men men.) , alla värden såg bra ut utom KH som var väldigt högt! Jag ska ha mina Malawi i detta kar , finns det något max i KH för dem eller funkar de bra även i väldigt väldigt hårt vatten?
    Tänkte börja med att släppa ner mina siameser men de kanske inte klarar så hårt vatten? ( Går redan med mina Malawis)

    Tacksam för svar!
    Mvh
    Emii
  • flygrc
    • June 2006
    • 2755

    #2
    Vad ska Siameserna äta om du har Malawi i samma kar? Tänkte mest det är kaka på kaka.
    Båda tål hårt vatten, hur högt KH har du, jag har kört med 12.

    https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
    Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

    Kommentar

    • Emiis
      • October 2016
      • 8

      #3
      Har sen tidigare haft alger så siameserna äter dessa men stödfodras också. Släppte ner dem och allt gick bra. På mina dåliga tester stod det att jag hade ett KH över 20. Men har också fått reda på att man inte kan ha för högt KH för Malawi Men KH kommer sjunka eftersom detta är nystartat. Tack för hjälpen!

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Malawi vill ha hårt vatten så för dom är det bara bra.
        Siameser är ganska tåliga vad gäller olika vattenvärden
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        Arbetssätt...