PANIK!! Termometer gick sönder i akvariumet!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • SlöjstjärtsTösen
    • February 2016
    • 131

    PANIK!! Termometer gick sönder i akvariumet!

    Jag höll precis på att städa akvariumet när glastermometern jag har lossnade och gick i botten och gick sönder!
    Jag märkte det inte förrns jag lyfte på termometern utan reagerade bara på hur illa det luktade.Hade då precis stoppat tillbaka fiskarna och i ren panik fyller jag en back med vatten och släner över fiskarna den (med samma temp som i vanliga akvariumet bör tilläggas)

    Vad gör jag nu?
    Jag gissar på att termometern är en sprittermometer men gissar på att fiskarna inte alls gillar den här förändringen.
    Jag gissar på att jag måste tömma hela akvariumet och även rengöra pumpen. Räcker det att bara skölja ur tror ni?
    Senast redigerad av SlöjstjärtsTösen; 08 March 2017, 15:28.
  • badpitt
    • December 2015
    • 53

    #2
    Överdriv inte, om inte fiskarna reagerar behöver du inte göra något, ev kan du göra ett vattenbyte

    Kommentar

    • SlöjstjärtsTösen
      • February 2016
      • 131

      #3
      Jag har fått i något okänt ämne i akvariumet som troligen är giftigt för mina fiskar, jag tycker inte det är att överdrivet att reagera på det.
      Fiskarna reagerade med att direkt lägga sig på bottnen, en av dem med ena sidan upp.
      Jag har nu hällt ut större delen av akvarievattnet men bestämde mig för att låta pumpen va och håller ny på att klimatisera fiskarna enligt regler här på zoopet angående "nya fiskar"

      Kommentar

      Arbetssätt...