Vatten problem!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MotoBuddy
    • January 2016
    • 13

    Vatten problem!

    Jag bytte vatten igår. Det gick bra. Sedan idag vaknar jag upp av att det är skum på ytan och vattnet helt grumligt! Vad har hänt? Är det farligt för fiskarna?
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Det kan ju vara så att vattenverket gjort en renspolning eller tillsatt något. Om det är farligt är omöjligt att svar på - ibland är det så, men oftast inte.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • MotoBuddy
      • January 2016
      • 13

      #3
      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
      Det kan ju vara så att vattenverket gjort en renspolning eller tillsatt något. Om det är farligt är omöjligt att svar på - ibland är det så, men oftast inte.
      Tror du att det går bort snart?

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Sannolikt men omöjligt att veta. Om du vill bli av med det snabbare så packa filtret med filtervadd.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • MotoBuddy
          • January 2016
          • 13

          #5
          Okej, Jag checkar in imorgon med information.

          Kommentar

          • MotoBuddy
            • January 2016
            • 13

            #6
            Ok, Jag saknar en fisk. Kan den möjligtvis dött och ruttnat i akvariet? Jag har kollat akvariet i snart 1 timma för en död fisk. Dock så kanske mina ancistrus har ätit upp den.

            Kommentar

            Arbetssätt...