varför kall vatten

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Qwerty
    • December 2003
    • 526

    varför kall vatten

    varför ska man ha ner kallvatten först i akvariet och ha fiskarn i en balja blir det någon skillnad? till malawi ciklider
    363L 4st eldbukar , 3sebra ciklider och 2st jack dempsey , 540L malawi mbunas , 60 molly odling. ska köpa 720L till mina amerikanare snart
  • Tant Nancy
    • April 2002
    • 5407

    #2
    I vilket sammanhang ska du göra så menar du????
    MvH
    Tant Nancy
    www.gladafisken.aqualogen.se
    Mitt fotogalleri
    Dagbok
    Min zoon

    Kommentar

    • Qwerty
      • December 2003
      • 526

      #3
      när man byter vatten
      363L 4st eldbukar , 3sebra ciklider och 2st jack dempsey , 540L malawi mbunas , 60 molly odling. ska köpa 720L till mina amerikanare snart

      Kommentar

      • NE
        • January 2004
        • 1549

        #4
        Det jag kan tänka mig att är att varmt vatten lösgör mer mineraler från vattenrören framförallt koppar som ju inte är helt hälsosamt.

        Detta är inget som jag skulle oroa mig för, det är en försvinnande liten del och jag har inte sett några problem med mina akvarie, jag fyller med rätt temperatur i stort sett direkt i akvariet.
        /Niklas

        Hemsida Zoone.se med uppdaterad (visst!!! in my dreams...) blog (Engelska och Svenska).

        Kommentar

        • Tant Nancy
          • April 2002
          • 5407

          #5
          Varför ska du ha fiskarna i en balja??? Om du inte byter med iskallt vatten så klarar fiskarna en liten temperaturnedgång...
          Jag fyller inte med kallvatten, bara svalare, tempen går väl ner sisådär en 2-3 grader... För vi pratar väl om att byta sisådär en tredjedel av vattnet va????
          MvH
          Tant Nancy
          www.gladafisken.aqualogen.se
          Mitt fotogalleri
          Dagbok
          Min zoon

          Kommentar

          • NE
            • January 2004
            • 1549

            #6
            För att klargöra mitt förra inlägg:

            Jag tar inte ur fiskarna och jag fyller med vatten som håller i stort sett samma temperatur som akvariet.
            /Niklas

            Hemsida Zoone.se med uppdaterad (visst!!! in my dreams...) blog (Engelska och Svenska).

            Kommentar

            • Qwerty
              • December 2003
              • 526

              #7
              nej 100 procent jag har köpt ett 550L och dom sa att jag skulle fylla det fullt med kalt vatten men jag kan ta varmt eller?
              363L 4st eldbukar , 3sebra ciklider och 2st jack dempsey , 540L malawi mbunas , 60 molly odling. ska köpa 720L till mina amerikanare snart

              Kommentar

              • NE
                • January 2004
                • 1549

                #8
                Jag hade fyllt med tempererat vatten men du bör vänta ca: en vecka med fiskarna om det är helt nytt.
                /Niklas

                Hemsida Zoone.se med uppdaterad (visst!!! in my dreams...) blog (Engelska och Svenska).

                Kommentar

                • Peter
                  • January 2002
                  • 196

                  #9
                  spara ditt vatten från det lilla akvariumet till ditt nya kar, då blir det inte så stor omställning för fiskarna.
                  det nya vattnet du fyller på med kan mycket väl vara uppvärmt, jag har inte märkt att fiskarna tagit skada av varmvatten
                  /Peter

                  Kommentar

                  • Qwerty
                    • December 2003
                    • 526

                    #10
                    men jag får med fiskarna i akvariet har någon av er msn sånna fall adda mig på simonjanson@swipnet.se
                    363L 4st eldbukar , 3sebra ciklider och 2st jack dempsey , 540L malawi mbunas , 60 molly odling. ska köpa 720L till mina amerikanare snart

                    Kommentar

                    • NE
                      • January 2004
                      • 1549

                      #11
                      Är det rätt adress?
                      /Niklas

                      Hemsida Zoone.se med uppdaterad (visst!!! in my dreams...) blog (Engelska och Svenska).

                      Kommentar

                      • Qwerty
                        • December 2003
                        • 526

                        #12
                        a det är det
                        363L 4st eldbukar , 3sebra ciklider och 2st jack dempsey , 540L malawi mbunas , 60 molly odling. ska köpa 720L till mina amerikanare snart

                        Kommentar

                        Arbetssätt...