JBL:s tester

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • skr
    • December 2002
    • 267

    JBL:s tester

    Nån som vet var man kan få tag på JBL:s tester (nitrat och fosfat)? Det verkar vara ont om grossister i Sverige som tar hem dem; på Hjortgatans är de slut sen evigheter, och min akvariebutik kunde inte heller fixa. Alla kör med billiga och dåliga tester. Nån internetbutik som har dem? Aquaristic.net hade inte.
    Taskigt när man är sugen på att göra av med pengar och inte kan - tacksam för hjälp!
  • defdac
    • January 2002
    • 12751

    #2
    www.aquaristikshop.com har jag beställt JBL-test-reagenser ifrån i sommras. Tyvärr lyckades dom med konstycket att fördröja ordern i ett par månader, men hag har hört senare att det bara var något tillfälligt.

    Jag har även beställt JBL-test från www.akvarieudstyr.dk men dom har sanslöst dyr frakt till Sverige. Två test gick totalt på över 500:-, vilket jag upptäckte för sent.
    http://www.defblog.se

    Kommentar

    • molly
      • October 2003
      • 54

      #3
      Inte nog med att www.aquaristikshop.com är långsamma, när jag beställde ett antal JBL-test därifrån saknades ett av testen. Givetvis hade dem tagit betalt för det och det stod listat på ordersedeln. Har mailat dem om det men får inget svar. Mycket dåligt tycker jag. Tur att det inte var en dyr sak som t ex en pump eller nåt.
      Nån annan som råkat ut för samma sak?

      Kommentar

      • skr
        • December 2002
        • 267

        #4
        Tack för det! Aquaristikshop verkade ha rimliga priser och klart humana fraktkostnader i alla fall; på akvarieudstyr letade jag förgäves efter fraktkostnaderna, så det kanske inte är så konstigt att du upptäckte det försent, Defdac. Men sen är det klart att man vill ha grejerna nån gång också, och självklart inte betala för det man inte får.

        Kommentar

        • micke eklund
          • November 2002
          • 680

          #5
          Butiken här hemma i Tyresö Djur&sånt tillhör kedjan djurmagazinet och dom kunde snabbt få hem JBLs Kno3 + Po4 tester åt mig. Så känner du till en Djurmagazinet butik i din närhet så borde dom ha samma leverantör som den som finns här.

          Kommentar

          • heeke
            • April 2003
            • 5033

            #6
            Ursprungligen skickat av micke eklund
            Butiken här hemma i Tyresö Djur&sånt tillhör kedjan djurmagazinet och dom kunde snabbt få hem JBLs Kno3 + Po4 tester åt mig. Så känner du till en Djurmagazinet butik i din närhet så borde dom ha samma leverantör som den som finns här.
            Mycket intressant (Djurmagazinet finns i stan) har testerna kommit också? (Dum fråga kanske men du förstår nog vad jag menar)
            När var detta?
            heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

            Kommentar

            • micke eklund
              • November 2002
              • 680

              #7
              Mycket intressant (Djurmagazinet finns i stan) har testerna kommit också? (Dum fråga kanske men du förstår nog vad jag menar)
              När var detta?
              Kommer inte ihåg exakt när jag köpte testerna det var nån gång i höstas.
              3-4 dgr fick jag vänta innan dom fick leverans från sin grossist det kan ju variera lite på hur stor omsättning butiken har och hur ofta dom beställer men dom borde ju få en gång i veckan i alla fall.

              Kommentar

              • micke eklund
                • November 2002
                • 680

                #8
                Ja just det detta är en av dom grossister som min affär använder sig av.
                http://www.imazo.se
                Och här finns testerna :-)
                http://www.imazo.se/sortiment/grupp.asp?Rubrik=VATTENTESTER%20O.REGUL.%20%20%20% 20&From=%20%20146.0005&Till=%20%20146.9999

                Kommentar

                • AndreasN
                  • July 2003
                  • 2732

                  #9
                  www.pwss.nu har tagit hem JBL-test på min begäran till ett lågt pris så fråga om du kan få köpa det där
                  540 växter/sällskap, 105 kakaduor, 85 växter/sällskap, 25 växter

                  Kommentar

                  Arbetssätt...