Högt Cl2 i vattnet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jalapan
    • September 2014
    • 29

    Högt Cl2 i vattnet

    Hej!

    Mitt Cl2 är alldeles för högt, vad kan jag göra för att få ner värdet mer än använda vattenberedningsmedel?

    Vilka tecken visar fiskar vid för högt cl2 värde?

    Jag misstänker att dom har gjort något på reningsstationen för det brukar inte vara så jävla högt..

    Tips?
  • Xul
    • January 2007
    • 709

    #2
    Låta det snurra med ett filter i en tunna?

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48147

      #3
      Visst kan myndigheterna öka på rejält om de har något problem i systemet. Vill inte påstå att man direkt märker det på fiskarna mer än att dom verkar lite slöare och lättare drabbas av sjukdomar, men har själv rätt liten erfarenhet av detta så någon annan vet kanske bättre.
      Så använd ett vattenberedningsmedel som fungerar mot detta.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Jalapan
        • September 2014
        • 29

        #4
        Både Aquasafe och Easylife filter media står ju ska hjälpa mot cl2.. men jag har sjukt högt värde iaf.

        skall tilläggas att i min kommun har vi sveriges sämsta dricksvatten. 1.5 KH och 6.5pH ...

        Kommentar

        • Sannive

          • June 2013
          • 56

          #5
          Tydligen ska askorbinsyra aka c-vitamin ta bort klor ur vattnet. Jag läste att ett halvt kryddmått räcker till att ta bort klor i ett badkars vatten. Jsh ska forska vidare i detta
          430 L Sydamerika
          54 liter Froglife
          30 liter Räkfrossa
          40 liter Mini-damm på balkongen utan invånare

          Kommentar

          Arbetssätt...