Vatten filtrering till akvariebruk.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • simpson
    • July 2012
    • 666

    #16
    Ursprungligen postat av Styfv
    Hej!

    Filtrerar kol bort koppar?



    Styfv, Karlstad

    Det borde väl ta det mesta?

    Hur som helst har jag ciklider som är kända för att vara känsliga mot koppar, tex nya vattenrör och inga problem under och efter totalt stambyte i hela fastigheten utifrån gatan.
    Har läst om många med likadana fiskar som fått problem om de bytt en meter rör innan kranen... 2tecken till

    Kommentar

    • Killroy
      • July 2013
      • 40

      #17
      Dum fråga kanske men kan man montera julas vattenfilter upp och ner på följande vis.


      Skulle vara bra för då kan jag har det permanent monterat i skåpet under akvariet med en slang ifrån filtret till akvariets kant.
      När det sedan är dags att fylla på vatten är det bara att trycka på gardenakopplingen och fylla på så mycket vatten man behöver.

      Sedan när kopplingen lossas så töms hela filterbehållaren automatiskt ur inloppsanslutningen som man fångar upp i en hink.
      Så slipper man skruva loss behållaren och tömma den i vasken varje gång man använt den för att slippa att vatten står kvar i filtret.
      http://akvariekarlskrona.se

      http://facebook.se/carlskronaakvarieforening

      Kommentar

      • Xul
        • January 2007
        • 709

        #18
        Ursprungligen postat av simpson
        Det borde väl ta det mesta?

        Hur som helst har jag ciklider som är kända för att vara känsliga mot koppar, tex nya vattenrör och inga problem under och efter totalt stambyte i hela fastigheten utifrån gatan.
        Har läst om många med likadana fiskar som fått problem om de bytt en meter rör innan kranen... 2tecken till
        Nej ett kolfilter tar inte det mesta, det tar mest organiska föroreningar (oljor tex) och gifter (bekämpningsmedel tex), metaller är den inte särskilt bra på.

        Kommentar

        Arbetssätt...