En till snabbfråga???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Casper 021
    • November 2014
    • 51

    En till snabbfråga???

    Kan man köra vattenbredningsmedel tillsammans med Nitrivec eller Easy Life? Borde man vänta några timmar mellan? Tar de inte ut varandra? En annan fråga, ska man ha vattenbredning innan man häller vattnet i karet eller går det bra att tillsätta efter man har gjort klart VB?
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #2
    Ursprungligen postat av Casper 021
    Kan man köra vattenbredningsmedel tillsammans med Nitrivec eller Easy Life? Borde man vänta några timmar mellan? Tar de inte ut varandra? En annan fråga, ska man ha vattenbredning innan man häller vattnet i karet eller går det bra att tillsätta efter man har gjort klart VB?
    Vet inte riktigt vad du menar med vattenberedningmedel men om du menar preparat typ "Aqua Safe" så går det bra ihop med Nitrivec. Av Easy Life finns det ju flera olika sorter så det beror på vilken av dessa som du menar.
    Man brukar tillsätta i vattenberedningspreparat i samband med vattenbytet
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Casper 021
      • November 2014
      • 51

      #3
      Tack Kjell, jag brukar använda Easy Life filter media och ibland Nitrivec vid behov och vattenbredningspeparat vid vattenbytte, har läst en del om att många inte brukar använda det, för mig känns det bättre att använda med tanke på att äga akvarium är ganska nytt för mig.

      Kommentar

      Arbetssätt...