Bra med ett filtermedel ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ulgu
    • December 2014
    • 29

    Bra med ett filtermedel ?

    Hej !kanske dumt att starta en ny tråd ? (Har nyss skrivit i tråden sjukdomar ) , men jag undrar ska beställa ett medel mot vita prick (kan ju vara bra att ha hemma om inte annat ) , väntar fortfarande på min beställning med pump och doppvärmare .. Ska jag beställa något filtermedel eftersom jag kommer att sätta in en ny pump ? Har bara happylife happy count hemma nu , vore det bra att införskaffa något mer ?
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #2
    Vad är "Happylife happy count" för något?
    Vet inte riktigt vad du menar med "filtermedel" men om det är en bakteriekultur för filter så behövs ju inte något sådant i ett akvarium som varit igång en tid och är i balans
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • ulgu
      • December 2014
      • 29

      #3
      Ok då kan man bara sätta ner en ny pump då , jag har använt happycont vid nystart och vid delvattenbyte har jättedålig koll på denna flora av olika medel hit och dit .. Och ibland undrar man om detta verkligen behövs ? Men nu är det kanske sjukdomar och annat trassligt så då kanske det behövs både det ena och andra ??

      Kommentar

      Arbetssätt...