Vad är detta på moroten?????????

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • blaze1337
    • July 2014
    • 646

    Vad är detta på moroten?????????

    La in en morot åt malarna igår i 100 literns , detta va igår kväll runt kl 10 innan jag skulle släcka , idag när jag kommer hem från jobbet så ser den ut såhär ? vad fan är detta för chernobyl shit:P?

    Store and share all of your images @ IMAGESHACK.com


    övrig info , morot som kokades i vatten , ligger en rostfri skruv i den , akvariet är 100 liters med 4 malar , 60-70 guppy yngel som är några veckor gamla , lite rötter , mossa , växter , räckor 20x ~~o 500 liters filtrering , malaysiska snäckor finns med i de karet. La in moroter i 240 literns samma tid igår med , dem ser helt normala ut precis som när jag la in dem bara små bitmärken på dem från malarna.
  • Bobby
    • March 2002
    • 351

    #2
    Ser ut som mögel tycker jag.

    Kommentar

    • blaze1337
      • July 2014
      • 646

      #3
      mögel efter några timmmar i vattnet? hur kan jag bli av me det? förutom att kasta moroten såklart det e redan gjort , menar allmånt från akvariet om de ligger kvar?

      Kommentar

      • Bobby
        • March 2002
        • 351

        #4
        Är nog ingen fara alls - byt morot bara

        Kommentar

        • Jonase300
          • October 2014
          • 4

          #5
          varför lägger ni en morot i vattnet?

          Kommentar

          • Erik Åhlander
            • January 2006
            • 1881

            #6
            Jag gissar på protozooer av något slag - små encelliga djur. Matdags!

            Enklast är att ta lite slem och lägga under ett mikroskop.
            Senast redigerad av Erik Åhlander; 15 October 2014, 22:07.

            Kommentar

            • blaze1337
              • July 2014
              • 646

              #7
              Ursprungligen postat av Erik Åhlander
              Jag gissar på protozooer av något slag - små encelliga djur. Matdags!

              Enklast är att ta lite slem och lägga under ett mikroskop.
              något farligt för fiskarna eller vattnet , eller mig o komma i kontakt med? slamsugade upp alla rester av det när jag drog upp moroten , såg coolt ut fast creepy samtidigt då jag ej visste vad det var , fått massa konstigt o växa i de jävla akvariet utan att jag gjort något , som tex hoppkräftor , alger efter någon vecka av starten o nu detta :P

              Kommentar

              • blaze1337
                • July 2014
                • 646

                #8
                Ursprungligen postat av Jonase300
                varför lägger ni en morot i vattnet?
                har man unga malar i akvariet så behöver dem färska grönsaker , jag bytar mellan morot , zucchini , sötpotatis , gurka o diverse mal tabletter dagligen ^^ ( en mat sort , varje dag inte alla på samma )

                Kommentar

                • Erik Åhlander
                  • January 2006
                  • 1881

                  #9
                  Om det är protozoer är dom i princip ofarliga men förbrukar en del syre. Blir det väldigt mycket och fiskarna verkar påverkas bör man nog se till att syresätta vattnet snarast. Jag har varit med om det en gång för många år sedan.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...