Fiskar dör randomly

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • blaze1337
    • July 2014
    • 646

    Fiskar dör randomly

    i 240 liters akvariet som jag har känns det som fler fiskar dör nu än vanligt

    känns som en guppy hona dör varje vecka , oftast gravida , även haft en död fjärilciklid hona någon anledning tror ni eller bara att deras tid var inne? enda skillnaden jag kan komma på är nytt innerfilter ett tag sen (3-4 veckor) som har bättre utflöde o mer ström på ena sida av akvariet , har ungefär 60 fiskar i akvariet alla värden är normala vad jag kan se och tempraturen är mellan 26-27 beroende på vädret.

    Även satt ner en ny sten i akvariet , stor vit sten 3-4 v sen . Köpt från zoobutik i akvarie avdelning.


    Någon som kan komma på vad det kan bero på?
  • blaze1337
    • July 2014
    • 646

    #2
    inga ider?

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #3
      Tveksamt att innerfiltret ska ha något med saken att göra. Dina guppy, är det vanliga och vet du hur gamla de är? Vanliga guppy brukar vara lite känsligare, och kan faktiskt vara lite trixiga att ha fräscha någon längre tid.
      Att en fjärilsciklid går hädan är inte så konstigt, de är svåra och är mer regel än undantag att de viker sig.
      Så kortfattat, så kan det röra sig om rent oflyt.
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • blaze1337
        • July 2014
        • 646

        #4
        Ursprungligen postat av ansjo
        Tveksamt att innerfiltret ska ha något med saken att göra. Dina guppy, är det vanliga och vet du hur gamla de är? Vanliga guppy brukar vara lite känsligare, och kan faktiskt vara lite trixiga att ha fräscha någon längre tid.
        Att en fjärilsciklid går hädan är inte så konstigt, de är svåra och är mer regel än undantag att de viker sig.
        Så kortfattat, så kan det röra sig om rent oflyt.
        hmm guppysarna e vanliga ja , vet ej ålder på dem då jag köpte dem ganska stora från butikerna , fjärilciklider att 1 dog gör inget mest random döden som känns konstigt tur att de inte har me innerfiltret o göra

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #5
          Ge det lite tid, så kommer det säkert att lugna sig.
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          Arbetssätt...