Problem med No2

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fissure
    • July 2013
    • 153

    Problem med No2

    Hejsan allesammans, har haft lite problem senare tiden med karet. Dels med sjuka fiskar och fiskdöd. Det verkar inte bättre än att No2 varit för högt av någon anledning. Har nu mätt värdet dagligen och har konstant ett för högt No2 värde. Kör med test kit från JBL och testet ska vara ljusgult för att vara ok men tyvärr har vad både jag och min sambo kommit överns om testet en lätt rödaktig ton till det gula. Vilket betyder att värdet är strax över vad som ska vara bra.
    Jag har utfört vattenbyten nästan dagligen men utan förbättring. Får mig att undra om mitt filtersystem/media har brakat ihop helt? Kör med ett eheim 2080 med bått grovt mekaniskt filter först sedan följt av vadd i botten och nertryckt runt den första korgen och i själva korgen ligger det x antal liter Sero Siporax. De två nästa korgarna är fyllda med eheims egna biobollar och slutligen ytterligare ett lager filtervadd. Jag har inte brytt mig om att pilla med filtret utan tänkte låta det gå tills det begar igen helt enkelt? Kan det bli för mycket skit i filtret så att det blir förgiftat eller något?
    Projekt : Rötter (450L Omstart)
    Sällskapsakvarium 450L (Avslutat)
Arbetssätt...