Hjälp mig använda kH test

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #16
    Det är när färgen slår om till gult som man skall avläsa. Slår det om vid 2-3 om du tagit 15 ml som Peter skriver så har du under 1.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • atrix
      • February 2003
      • 1377

      #17
      Men jag har bara tagit 5 ml.
      Mvh Mattias

      Kommentar

      • skr
        • December 2002
        • 267

        #18
        Hmm... Det blir ju bara lite gult på ytan, tar jag några droppar till så blir det bättre=)
        Bara för säkerhets skull: du måste skaka om så varje droppe blandas ordentligt med vattnet. Men det kanske du fattar ändå?

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #19
          Bara för säkerhets skull: du måste skaka om så varje droppe blandas ordentligt med vattnet.
          Är det så? Jag vet tester av andra fabrikat som man INTE skall skaka om. Men som sagt jag känner inte till Tetra.
          Jag tycker för övrigt att det låter minst sagt märkligt att det inte medföljer någon instruktion på engelska.
          Akvaristiska hälsningar
          kjell
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • skr
            • December 2002
            • 267

            #20
            OK - jag känner inte heller till Tetra, så det kanske var ett förhastat råd. Trodde det var självklart att man måste skaka om, så testreagensen kunde reagera med karbonaterna i vattnet så att dessa så småningom tog slut, och testet slog om. Hur går det till med tester som man inte skall skaka om?

            Kommentar

            • atrix
              • February 2003
              • 1377

              #21
              Jo om jag kollar på instruktionen så står det (med bilder) skaka om. Får göra det sen. HÅller med dig kjell, det borde verkligen finnas med instruktion på engelska.
              Mvh Mattias

              Kommentar

              • mikgus
                • April 2003
                • 30

                #22
                här är en länk till tetras engelska manual
                http://www.tetra.de/shop/gebr/tetratest/englisch/Tetratest_GHKH.pdf
                skaka försiktigt står det. ignorera början på punkt 5 ang GH.

                Kommentar

                Arbetssätt...