Vad tror ni om Voogle?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Vad tror ni om Voogle?

    Är förbaskat nöjd med Easy-lifes produkter. Vad tror ni om deras Voogle? Någon som testat det?
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120
  • Joakim Lundgren
    • August 2006
    • 631

    #2
    Har inte provat, men kan tänka mig att göra det till mina guppys i förebyggande syfte istället för att använda salt när jag slår ihop stammar el. dylikt. Återkommer när jag kan meddela resultat.
    AKA: Lizardking

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      #3
      Vad tror ni om Voogle?

      Det verkar vara lite påminnande om Aqua-Kraut som jag redan använder.
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • viktorbj
        • April 2013
        • 405

        #4
        jag har inte använt den produkten men jag har också varit väldigt nöjd med easy lifes produkter förutom en sak: en medicin som hette easy life multicura en universalmedicin
        men jag tycker överhuvudtaget inte om universalmediciner det framgår dock inte vad inehållet är förutom några få ord att det ska inehålla (naturliga mineraler) en produkt som är troligtvis är likadan och som det framgår lite mer vad den inehåller är : aquavital stress protect den använder jag i mina akvarier där jag inte använder salt

        Kommentar

        • Christer5

          #5
          Dessa naturmedel hur vet man att dom gör nytta ?

          Kommentar

          • Christer5

            #6
            Någon måste väl ha en åsikt

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              #7
              Christer, jag tror att det är som med många naturmedlel att det är ett rykte om en specifik nytta man går efter som kund. När ett preparat som Aqua-Kraut som jag använder själv rekommenderas av erfarna akvarister så kan ju det för en del av oss, som det blev för mig, bli ett starkt köpargument.
              Men det är ju lika med foder etc. att ryktet, erfarenheterna blir en sanning/praxis så småningom.
              När det gäller Aqua-Kraut så kan jag märka att de äter mer när fodret är fuktat med AK. Om jag häller i det efter ett större vattenbyte andas de efter ca 10 sekunder lugnare, och slutar röra sig som om de var irriterade i huden. Har jag haft vita fält på fenorna av fiskarna i karet så är de borta nästa dag med AK. Däremot så gillar inte mina Windelöw att jag har en veckodos i vattnet. Men t.ex. Anubias klarar det finfint.
              De flesta av våra preparat sprids ju mest på rekommendationer från andra.
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Christer5

                #8
                Tack för svaret,då skall jag testa med att fukta fodret med Aqua-Kraut,var köper du det ?

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  #9
                  Ursprungligen postat av Christer5
                  Tack för svaret,då skall jag testa med att fukta fodret med Aqua-Kraut,var köper du det ?
                  Jag har köpt mitt från Tonysdiskus men det finns säkert på flera ställen. Klickar du på länken står lite mer om preparatet.
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • xanadu
                    • January 2013
                    • 157

                    #10
                    Låter intressant och jag är också mycket nöjd med mina produkter från Easy Life. Värt att testa.
                    Projekt:

                    Kommentar

                    Arbetssätt...