Nån som testat tropica Plant Growth system 60?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cherry Chrimp
    • October 2013
    • 4

    Nån som testat tropica Plant Growth system 60?

    Som rubriken lyder; är det någon här som testat Tropicas Plant Growth System60? Jag har införskaffat ett och tycker inte det gör nån skilllnad med det alls. Har jag slängt pengarna i sjön eller är det bara att vänta å se om växterna får sig en skjuts framåt. Det är andra veckan jag kör med det och än ser jag ingen skillnad alls.
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    #2
    Co2 är ju bara en del av det plantan behöver, men utan korrekt ljus och likaså näring händer ju inget egentligen. Sedan beror det ju också på vilken storlek på kar du har. Systemet är ju dimensionerat för mindre kar. Så berätta gärna mer hur du arrangerat det hela.
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Cherry Chrimp
      • October 2013
      • 4

      #3
      Ja se där ja, jag glömde dela med mig av den infon. Då ska vi se. Jag har ett 54l akvarium med ett T8 Grolux lysrör och reflektor. Akvariet har varit igång i drygt 3 månader utan större missöden. Engelsk sjösten i botten 2-3mm, växter; anubias, pogosorum helferi, hornsäv, bacopa caroliniana ,microsorium pteropus och en mangrove rot. Gödslar väldigt sparsamt med Happy Life Plant gödning 1gång/veckan. Fiskar som bor däri är 15 neontetror, fyra guppis och tre otosinclus malar plus ett yngel av okänd härkomst som följde med vid växtköp! Behöver jag ens ha CO2? Vill ju ha så mycket växtlighet som möjligt,och visst har växterna växt, men inte i den takt som jag läst att de kan göra med just CO2.

      Kommentar

      Arbetssätt...