Vilken salthalt har jag nu?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • camsod
    • July 2011
    • 57

    Vilken salthalt har jag nu?

    Jag har bytt 50% vatten 3 ggr nu, vilken salthalt har jag nu?

    Jag har alltså kört 1% saltbehandling i mitt akvarium pga parasiter, nu undrar jag om det är ok att plantera tillbaka mina svärdplantor?
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    #2
    Matematiskt skall du nu ligga på 0,13%. Borde nog gå att plantera dem nu om så är fallet.
    Killies is a lifetime passion

    Kommentar

    • camsod
      • July 2011
      • 57

      #3
      Jag skrev fel, har bytt 2 ggr, vad blir det då för salthalt?

      Ursprungligen postat av erikthur
      Matematiskt skall du nu ligga på 0,13%. Borde nog gå att plantera dem nu om så är fallet.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48147

        #4
        Har du verkligen lagt i så mycket som 1 liter/kg salt per 100 liter vatten?

        Nåväl efter 2 vattenbyten har du ca. 0,25% vatten i akvariet och det är lite mer än de flesta akvarieväxter tål - förutom de som tål bräckvatten. Dock Crinum brukar ju tåla bräckvatten
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • camsod
          • July 2011
          • 57

          #5
          Ja jag har haft i så mkt salt, är det fel? Jag följde svenska guppysällskapets råd ang saltbehandling, långtids.



          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
          Har du verkligen lagt i så mycket som 1 liter/kg salt per 100 liter vatten?

          Nåväl efter 2 vattenbyten har du ca. 0,25% vatten i akvariet och det är lite mer än de flesta akvarieväxter tål - förutom de som tål bräckvatten. Dock Crinum brukar ju tåla bräckvatten

          Kommentar

          • stefanr72
            • November 2010
            • 1022

            #6
            Ursprungligen postat av camsod
            Ja jag har haft i så mkt salt, är det fel? Jag följde svenska guppysällskapets råd ang saltbehandling, långtids.
            Helt rätt dosering.

            Kommentar

            Arbetssätt...