Partiklar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • eliyao
    • April 2011
    • 558

    Partiklar?

    hej,

    jag har ett kar som varit igång 3 år utan större problem. den är på 220 liter filtret är rena xp3, tror det är 1350liter/h på senare tid är vattnet inte rent ser massa partiklar, kan det vara infsioner? vad kan det vara? tycker att det blir mer av dom när jag matar. har läst att infsioner är mer mjölkit?

    tacksam för alla svar

    Sent from my GT-I9100T using Tapatalk 2
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #2
    det kan säkert vara infusorier - men det kan också ha andra orsaker.

    Prova med att filtrera bort det genom att lägga i tätpackad vadd i filret under något dygn
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Christer5

      #3
      Jag kör med ett Eheim förfilter 4004320 i akvariet,det tar mycket smuts och sparar det externa huvudfiltret.

      Förfiltret kan man lätt rengöra regelbundet och syns inte så mycket om man har växter framför.

      Finns på Aquarastic.net. och fungerar mycket bra

      Kommentar

      • eliyao
        • April 2011
        • 558

        #4
        Re: Partiklar?

        okej, jag kan nog ta filtervadd i filtret för att pröva då. ska pröva så får vi se

        Sent from my GT-I9100T using Tapatalk 2

        Kommentar

        • eliyao
          • April 2011
          • 558

          #5
          Re: Partiklar?

          jag satte in extra filter men den blir bara värre, så jär ser det ut


          Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.

          Sent from my GT-I9100T using Tapatalk 2

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48147

            #6
            Ursprungligen postat av eliyao
            okej, jag kan nog ta filtervadd i filtret för att pröva då. ska pröva så får vi se
            Fast vadden skall som sagt vara tätt packat - så pass tätt att vattnet knappt dras runt efter några timmar. Att kontinuerligt köra med vadd tror jag inte alls på
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • eliyao
              • April 2011
              • 558

              #7
              jag satte in extra filter som varit igång 2 dagar med massa vadd, jätte packat men det hjälper inte tycker jag, tycker det blir värre värre för varje dag, är det infusorier?

              Kommentar

              Arbetssätt...