(aquarium munsters) Aquavital , vattenberedningsmedel som har konstig färg?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • alumini
    • February 2004
    • 197

    (aquarium munsters) Aquavital , vattenberedningsmedel som har konstig färg?

    Beställde just en del grejer från pwss och blev lite fundersam över en sak. I beställningen ingick 1L vattenberedningsmedel,Aquavital som skickades i en gammal 1.5 L läskflaska som dels var dåligt ursköljd(luktar fortfarande läsk) + att färgen på själva vätskan är "saftliknande röd" . Ska verkligen ett vattenberedningsmedel vara färgat ? alla andra märken jag haft har då varit färglösa.
  • åheim
    • April 2006
    • 13110

    #2
    Många kan vitfärga då de innehåller nån sorts lera men rödaktig ton har jag aldrig varit med om. Jag beställer ALDRIG foder eller vätskor i löspack som de själva fyller. Det ska endast vara obrutna fabriksförpackningar med datumstämpel!! Du ska nog reda ut det här med pwss.. Kan ju vara nån växtnäring du fått? Pwss är bra att ha att göra med men de har otroligt mycket olika produkter och de har nog mer att göra än de riktigt klarar av så det blir lite si och så med beställningar ibland.
    Senast redigerad av åheim; 01 June 2013, 23:31.
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • viktorbj
      • April 2013
      • 405

      #3
      Hej! aquavital är inget vattenberednings medel utan det används för att inte stressa fiskar så mycket när man håller på och gör saker med akvariet. men att detta medel har färgen röd har jag aldrig hört talas om

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13110

        #4
        Här är aquavital vattenberedning och den har klart blå färg! http://www.pwss.se/product.php?produ...cat=399&page=1

        Viktorbj: vad är det exakt för preparat du syftar på då.. ?
        Senast redigerad av åheim; 02 June 2013, 12:37.
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • viktorbj
          • April 2013
          • 405

          #5
          Jag trodde det var aquavital stress protect eftersom jag trodde det var ett annat namn för vattenberednings medlet av aquarium munster

          Kommentar

          • hannesc
            • December 2009
            • 13085

            #6
            Ursprungligen postat av viktorbj
            Hej! aquavital är inget vattenberednings medel utan det används för att inte stressa fiskar så mycket när man håller på och gör saker med akvariet. men att detta medel har färgen röd har jag aldrig hört talas om
            inte heller sant. inget man häller i för att lugna fiskarna när man grejjer i karet. läs på innan du svarar.

            Kommentar

            • alumini
              • February 2004
              • 197

              #7
              Tror att pwss skickade fel medel, kollade på deras hemsida och vätskan i flaskan är misstänkt lik Aquarium munsters Stress protect....

              Kommentar

              Arbetssätt...