Bakteriekultur dosering

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • viktorbj
    • April 2013
    • 405

    Bakteriekultur dosering

    Hej! tycker det är mycket otydligt med vilken dosering man ska göra med bakteriekulturer när man gör rent filtren om man ska tillsätta dosering för det vattnet man tar bort eller om man ska tillsätta för hela akvariets mängd.
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    jag doserar aldrig bakterikultur annat än vid uppstart. även om jag rengör filtret. men skulle jag göra det hade jag doserat för hela karets volym.

    men du kan lika väl skippa det. blir dyrt i längden

    Kommentar

    • viktorbj
      • April 2013
      • 405

      #3
      Jag vet att man kan göra det men vill vara på säkra sidan tack så mycket för svar.

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13110

        #4
        Ursprungligen postat av viktorbj
        Hej! tycker det är mycket otydligt med vilken dosering man ska göra med bakteriekulturer när man gör rent filtren om man ska tillsätta dosering för det vattnet man tar bort eller om man ska tillsätta för hela akvariets mängd.
        Om du har ett ganska begränsat filter där du tvingas göra rent hela filtret på en gång så tycker jag att det är bra att du tillsätter ett bakteriepreparat Tillsätt en fulldos för hela volymen. Jag kollade lite på olika fabrikat och easy-life är dubbelt så drygt som tex sera och har ett lägre pris, där jag tittat
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        Arbetssätt...