Eheim 2217

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Bluewing
    svarade
    Eheim 2217

    Du har inte lust att mäta den på bredaste stället, Inger?

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Det jag funderar på är till mitt 180. Har internfilter där nu. Men vill jag ha CO2 och tillsätta den genom genomströmning så behöver jag ett externfilter. Dessutom är skåpet det ska stå i smalt, ca 24 cm och då får inte de kantigare bredare modellerna plats. 2217 är ganska smal.
    Då kanske det passar, vet inte hur smalt det är - andra kan säker svara. Det här filtret är ju inte ställbart. Tycker man att flödet blir för kraftigt, kan man ju rikta strilröret mot någon rot eller så.

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av david87
    Pappa har haft sitt eheim i ca 20 år

    Skickat från min ST27i via Tapatalk 2
    Där ser man.

    //inger

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Eheim 2217

    Det jag funderar på är till mitt 180. Har internfilter där nu. Men vill jag ha CO2 och tillsätta den genom genomströmning så behöver jag ett externfilter. Dessutom är skåpet det ska stå i smalt, ca 24 cm och då får inte de kantigare bredare modellerna plats. 2217 är ganska smal.

    Lämna en kommentar:


  • david87
    svarade
    Sv: Eheim 2217

    Pappa har haft sitt eheim i ca 20 år

    Skickat från min ST27i via Tapatalk 2

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Vad var det som fick dig att välja 2217?
    Därför, att jag har blivit rekommenderad detta filter förut, av akvarister som hållit på länge länge. Det är ett enkelt eheimfilter utan en massa krusiduller som kan gå sönder. En jäkla arbetsmaskin tydligen. Jag har kollat på olika forum, där dom sällan eller aldrig haft problem - trots att filtret har varit igång många år.
    Sen har jag ju redan ett eheim i trollkaret, som är så skönt tyst - så jag fortsätter på den linjen.
    Jag har fluval 306 i mina andra kar, å jag är jättenöjd med dom också.
    Vilket filter tänker du ha?

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Eheim 2217

    Vad var det som fick dig att välja 2217?

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av ecco
    biobollar och blå filtermatta.
    kommer räcka bra.
    Tack.

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • ecco
    svarade
    biobollar och blå filtermatta.
    kommer räcka bra.

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    startade ett ämne Eheim 2217

    Eheim 2217

    Har stått i valet och kvalet mellan ett Fluval/Eheimfilter, men har nu bestämt mig för ett Eheim 2217, för att komplettera filtreringen i mitt 540-literkar, där jag har ett Eheim 2075. Vad ska jag fylla på med för filtermaterial i 2217? Easy life symbionot och klippta filterkuber, skulle det funka? Finns bättre förslag för bra filtrering?

    //Inger
Arbetssätt...