Bubbler på ytan.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • hannesc
    svarade
    bild på hur det ser ut?

    Lämna en kommentar:


  • specman
    svarade
    ok jag tänkte mer på att man ser nästan igenom, och det är grumligt i akvariet.

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    varför måste du byta filtret? skölj av det bara. jag har aldrig bytt filtermatta på 15 år i mina filter

    Lämna en kommentar:


  • specman
    svarade
    hört att det finns bra filter på löpmeter.

    Lämna en kommentar:


  • specman
    svarade
    Jag kör nu med den modellen som har luftslang men jag har limmat ena änden på plast slangen så om jag skulle vilja ha luft igen så är det bara klippa till den lite.

    Men mycket bättre ljudnivå nu... Tack.

    Men jag är nog inne på att filtret måste bytas i pumpen. Får kanske ta det om någon vecka då vattnet måste bytas.

    Lämna en kommentar:


  • Jonatan1
    svarade
    Ursprungligen postat av specman
    Kom på lite det finns inte chans att någon fisk åker in och åverka sig när det är så stor öppning och inte så intersiv stråle.
    Jag går tillbaks och sätter på den enkla men sopar igen luft hålet.

    Det ser bra ut på alla bilder så där kan du välja själv hur du vill ha, det är bra rörelse på vattnet på alla bilder så välj själv vad du tycker är bäst/ snyggast Kör bara utan luft slangen, det låter bara en massa

    Lämna en kommentar:


  • specman
    svarade
    Kom på lite det finns inte chans att någon fisk åker in och åverka sig när det är så stor öppning och inte så intersiv stråle.
    Jag går tillbaks och sätter på den enkla men sopar igen luft hålet.

    Lämna en kommentar:


  • specman
    svarade
    Här är bild på alla munstycken och så nu är den igång utan någon munstycke. Dvs, modell lugna tjocken. :=)
    En stråle som inte är så intensiv men tjock och lugn. Den rör om vid ytan vad jag tror är tillräckligt.?

    Hur intensiv omrörning måste det vara vid ytan för att syresätta vattnet som det ska?
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • specman
    svarade
    Bilder på munstycke modell småhål.


    Klicka på bilden för större version

Namn: DSC05928.jpg
Visningar: 1
Storlek: 39,6 KB
ID: 2147131Klicka på bilden för större version

Namn: DSC05931.jpg
Visningar: 1
Storlek: 89,6 KB
ID: 2147132

    Lämna en kommentar:


  • specman
    svarade
    tack för bra svar, Men är lite funderat över om jag ska byta filtrera i pumpen.
    Den översta ser lite sunken ut.

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    o skippa slangen som blandar in luft i utblåset. är bara en jobbig grejj. låter o får vattnet att se grumligt ut

    Lämna en kommentar:


  • Jonatan1
    svarade
    Ursprungligen postat av specman
    Ja det är lite mer tryck i den och känns som det blir mer rörelser :=?
    Det är bara bra att det är mer tryck för då får du mer vatten/h genom filtret, bättre filtrering alltså, så kör med den
    Senast redigerad av Jonatan1; 15 April 2013, 14:02.

    Lämna en kommentar:


  • specman
    svarade
    Ja det är lite mer tryck i den och känns som det blir mer rörelser :=?

    Lämna en kommentar:


  • Jonatan1
    svarade
    Ursprungligen postat av specman
    Jag fick för mig att pumpen måste vara en del över ytan men var på en zoo idag och då var typ pumpen helt under vatten vid botten typ. Men hur som haver så har jag den nu under ytan precis men funderar på att göra som du sa att sänka den lite och rikta den uppåt.

    Är lite kluven dok om jag ska ha den enkla utblåset med ett utblås eller den som sitter på nu med typ 5 st små utblåst.
    Jag hade haft den enkla, den som bara är ett rör och inte den med flera små i

    Lämna en kommentar:


  • specman
    svarade
    Jag fick för mig att pumpen måste vara en del över ytan men var på en zoo idag och då var typ pumpen helt under vatten vid botten typ. Men hur som haver så har jag den nu under ytan precis men funderar på att göra som du sa att sänka den lite och rikta den uppåt.

    Är lite kluven dok om jag ska ha den enkla utblåset med ett utblås eller den som sitter på nu med typ 5 st små utblåst.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...