Bubbler på ytan.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Jonatan1
    svarade
    Ursprungligen postat av specman
    Ja jag vill ha pumpen så ner sänkt som möjligt i vattnet för att få bort det ljudet som blir. Men vid ytan man kan ju ha kanske. Men jag tror inte det kommer bli bättre utan detta, känns som nå annat. Får ta kort sen och lägga ut.
    Jo men sätt utblåset från pumpen 1-2 cm under ytan och ha inte "bubbel-munstycket" utan ha så det bara kommer vatten i utblåset och så riktar du det snett uppåt så ytan rör på sig (så det kommer syre i vattnet) så kommer bubblorna som är där att försvinna

    Lämna en kommentar:


  • specman
    svarade
    Ja jag vill ha pumpen så ner sänkt som möjligt i vattnet för att få bort det ljudet som blir. Men vid ytan man kan ju ha kanske. Men jag tror inte det kommer bli bättre utan detta, känns som nå annat. Får ta kort sen och lägga ut.

    Lämna en kommentar:


  • Jonatan1
    svarade
    Om jag förstår rätt så undrar du om man behöver ha en diffusor på som gör att det kommer bubblor ur utblåset på pumpen? och det är helt onödigt, det är bättre att rikta utblåset så ytan "rör" på sig (krusar sig) och ta bort bubblorna, det bara låter mycket ^^

    Lämna en kommentar:


  • specman
    startade ett ämne Bubbler på ytan.

    Bubbler på ytan.

    Hejsan har ett relativt nystartat akvarium där jag har ganska bra vatten, bra värden men lite alger mm men det räknar jag lite ned. Blir nog bättre med tiden. Men iaf till sak så har jag massa bubblor vid ytan som om det skulle vara kraftig ytspänning? Kan det bli så? Jag har ett akvarium som är 180L har en del fisk och ett orginal filter som pumpar runt vattnat.

    Jag köpte allt begagnat med fisk mm och en så länge så verkar allt funka som det ska men blev lite orolig över denna bubblor ifrån pumpen.

    På pumpen så finns det olika menstyken och välja mellan, jag har en som pumpar in luft och vatten och jag har antagit att det är den jag ska använda mig av? man kanske inte behöver ha vatten och luft utblåst utan vara vatten renings utblåst?

    Messa om ni inte förstår.
Arbetssätt...